יום שני, 22 ביוני 2009

N.W.A. - Niggaz4Life

N.W.A. - Niggaz4Life




אחרי ההצלחה של האלבום השני של NWA הדברים לא היסתדרו כי איזי וג'רי הלר החליטו שמגיע להם יותר כסף מהשאר. אייס קיוב היה קצת יותר חכם מהשאר והחליט שלא מתאים לו להיתכופף ועזב את ההרכב בישביל קריירת סולו.
אומנם אייס קיוב כתב את רוב הליריקס באלבום ניראה שNWA לא היתרגשו ממש מההפסד וגייסו את MC Ren שיהפוך לכותב הראשי של האלבום ביחד עם DOC(והם אכן עשו עבודה טובה, אולי אפילו טובה יותר מקיוב).

כמובן העזיבה של קיוב השאירה חלל מסויים וזה גרר דברים פחות טובים(מבחינתי לפחות) כמו הקטע שדרה ואיזי היו צריכים לתת יותר זמן על המיקרופון.
דריי ו Yella לקחו את האלבום לכיוון אחר עם ההפקות הפעם והיתקדמו בצעדי ענק ליצירת הסיגנון הג'י פאנק(הם עדין לא שם אבל קרוב).
התוכן של האלבום הזה דומה מאוד לאלבום השני רק שזה יותר ביקורתי, ציני, משפיל לבחורות ואפל. כמו גן הם בחרו להישתמש במילת ה N יותר מדי וניראה לי המילה הושמעה באלבום מעל ל 200 פעמים.
כמובן עם השם של האלבום כמו שהוא אף אחד לא הסכים למכור אותו אז הם נאלצו לשנות את השם של האלבום ל Efil4zaggin(האמת הם הפכו את האותיות לגמרי אבל זה בלתי אפשרי לכתוב במחשב...אז זה מה שיש לי בישבילכם).
לצערינו איזי המשיך במסורת שלו ומהר מאוד שאר חברי הקבוצה הבינו את העניין מהר מאוד וכמו קיוב עזבו את ההרכב.
האלבום קיבל ביקורות טובות בכל מקום כמעט והאלבום מכר מליוני עותקים וכן חברי ההרכב הפכו לעשירים(חברי ההרכב חוץ מדריי, ראן ו Yella כמובן).

1. PRELUDE (FEAT ABOVE THE LAW)
פעם ראשונה ששמעתי את האלבום חשבתי שזה הולך להיות עוד אינטרו אבל זה דווקא הופך לשיר לא רע בכלל אחרי ש ATL מסיימים לדבר את הבולשיט שלהם.

2. REAL NIGGAZ DON'T DIE
אני חייב להגיד לכם שזה אולי השיר הכי טוב של NWA כהרכב וכיחידים. נכון לשנת 90 אני חושב שזה גם הביט הכי טוב של דריי.
בכל מקרה שלושת הראפרים נשמעים מעולה(גם דריי ואיזי) אבל ראן בולט במיוחד מבחינתי.
אז כמו שאמרתי שיר מעולה.

3. NIGGAZ 4 LIFE
זה לא איזה נושא סוציאלי או משהו כזה, אלה אני חושב שהם עשו ההיפך בשיר הזה. בניגוד ל KRS לדוגמא שהסביר בצורה אינטלגנטית למה הוא גאה להיות שחור אז NWA מתמקדים בדברים השליליים לרוב.
אני די בטוח שהם הרגיזו הרבה אנשים עם השיר הזה...
בכל מקרה אחלה שיר.

4. PROTEST
סקיט...

5. APPETITE FOR DESTRUCTION
ביט ממש קיבצי ומקפיץ בקטנה את האדרנלין ושלושת הראפרים עושים עבודה נהדרת פשוט בשיר הזה(איזי פחות).
בגדול אהבתי מאוד את השיר רק בסוף הקטע שהוא נקטע קצת מעצבן.

6. DON'T DRINK THAT WINE
סקיט...

7. ALWAYZ INTO SOMETHIN' (FEAT ADMIRAL DANCEHALL)
השיר ממש טוב והביט נותן הצצה מוקדמת לשנת 92(:)).
אז כמו שאמרתי כבר אהבתי מאוד את השיר ונהנתי ממנו במיוחד כשהייתי גונב מכוניות בסאן אנדראס ובורח מהשוטרים.
רק השירה של הזמר רגאי בסוף דופקת את כל העסק...

8. MESSAGE TO B.A.
הסקיט הזה הוא דיס לאייס קיוב...דאם.

9. REAL NIGGAZ
כן אותו השיר שהופיע ב EP שלהם 100 Miles and Runnin.
בכל מקרה השיר הזה הוא דיס די אכזרי על אייס קיוב ומה שהכי מצחיק זה שדריי מאשים את קיוב בזה שהוא מחקה את NWA ולפני שנתיים דריי זה שריפראפ את השורות של אייס קיוב :D
אחלה שיר.

10. TO KILL A HOOKER
סקיט...
השינאה של ההרכב כלפי המין הנשי ממש מוזרה לדעתי...איך בכלל בחורות היתקרבו לחברי ההרכב? זה בטוח לא כסף כי חוץ מאיזי אף אחד לא קיבל כסף.

11. ONE LESS BITCH
הביט בשיר הזה ממש מעולה אבל דריי פשוט דופק את השיר הזה ואני עצוב מאוד שביזבזו כזה ביט טוב על הבולשיט הזה.

12. FINDUM, FUCKUM, & FLEE
השיר גרוע לגמרי...אני לא הולך לכתוב יותר.

13. AUTOMOBILE
??????
מה לעזאזל הם חשבו לעצמם??

14. SHE SWALLOWED IT
מה זה מאלבום גאנגסטה זה הפך שירי פורנו?? אוי ואבוי.

15. I'D RATHER FUCK YOU (FEAT CPO)
אני באמת לא יודע מה לחשוב...בא לי לכבות את הרמקולים עכשיו.

16. APPROACH TO DANGER
השיר הזה לא רע בכלל ונשמע מאוד אפל אבל לא מתאים לסאונד של האלבום.
בכל מקרה שיר נחמד.

17. 1-900-2-COMPTON
סקיט..

18. THE DAYZ OF WAYBACK (FEAT ADMIRAL DANCEHALL)
בסה"כ אהבתי את השיר הזה, הביט לא רע בכלל וגם הליריקס.
בכלל י אחלה סגירה לאלבום.


מסקנה:
האלבום מתחיל ממש טוב וכששמעתי אותו פעם ראשונה ממש התלהבתי אבל ברגע שאנחנו מגיעים לשיר 12 האלבום פשוט הופך לאוסף שירים וסקיטים מפגרים ומיותרים לגמרי ורק בשיר 16 האלבום בערך חוזר לעצמו. אני ברצינות כמעט בכיתי כששמעתי את אותם השירים הגרועים.
אם היו מקצרים את האלבום ל 13 שירים אני חושב שהייתי מדרג את האלבום 5 כוכבים אבל זה בטוח לא המצב. בכל מקרה ההפקות באלבום נשמעות ממש טוב לרוב ודריי ו Yella ממש היתעלו על עצמם באלבום הזה.
הליריקס שראן ו DOC כתבו(לדריי ואיזי) לרוב הייתה מעולה(חוץ מתסריטי הפורנו) ובכללי אני יכול להגיד לכם שנהנתי מהאלבום.
אני נותן לו 3.5 כוכבים והנה השירים שהכי אהבתי:
Prelude
Real Niggaz Don't Die
Niggaz 4 Life
Appetite For Destruction
Alwayz Into Somethin
Real Niggaz
Approach to Danger
The Dayz of Wayback

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה