יום שלישי, 30 ביוני 2009

Nas - I am...

Nas - I am...






האלבום השלישי של נאס היה במקור צריך להיקרא I Am...The Autobiography שהיה אמור להיות אלבום קונספט שכל שיר בו אמור לשקף חלק מהחיים של נאס כביכול, נאס הקליט חומרים והיתכוון לעשות מזה אלבום כפול אבל אז הוא נפל קורבן לאותה החרא שעברו מוב דיפ, האלבום היה אחד מהאלבומי ההיפ הופ הראשונים בהיסטוריה שדלפו לאינטרנט בפורמט MP3.

האלבום הודלף מוקדם מאוד, ניראה לי חודשיים לפני שיצא לחנויות ונאס החליט לעזוב את הפרוייקט. הוא לקח קצת זמן והקליט עוד חומר ושיחרר אלבום חדש לגמרי שקרא לו I Am....
נאס לצערינו החליט שמיסחור זאת הדרך ללכת ושיכנע את LES לעשות לו הרבה ביטים לרדיו והביא את טראקמאסטרס שיעשו לו את אותו הדבר. אהה..כמעט שכחתי את טימבלנד שגם הוסיף ביט. נאס החליט לזרוק עצם קטנה למעריצים הוותיקים שלו והביא את פרימו שיפיק לו 2 שירים מהאלבום גם.
האורחים באלבום הזה גם צועקים מסחור וחוץ מסקארפייס שבאמת יודע לעשות את העבודה הוא הביא את פאף דאדי ואת DMX.
האלבום היה הצלחה מיסחרית חזקה ומכר מליוני עותקים כמובן ובמפתיע גם היה להצלחה אצל המבקרים שאהבתו את האלבום.

1. ALBUM INTRO
אינטרו נחמד...נאס זורק לנו פלאשבקים מהאלבומים הקודמים שלנו.

2. NY STATE OF MIND PART 2
ופה נאס מנסה לעבוד עלינו ולתת לנו תחושה שזה בעצם הולך להיות סוג של אילמטיק?
השיר עצמו לא רע בכלל אני חייב לציין, הביט של פרימו נשמע מעולה כמובן אבל נאס נשמע חלש יחסית.

3. HATE ME NOW (FEAT PUFF DADDY)
וכל החרטא של אילמטק הולכת לפח ברגע זה...מה נאס חשב לעצמו כשהוא עשה את השיר הזה?
במילה אחת: גרוע!

4. SMALL WORLD
אישית אחרי ששמעתי את הזוועה עם פאפי זה ממש הפתיעה אותי!
השיר אשכרה נשמע ממש טוב ומזכיר לי את הנאס הישן והטוב שמביא לנו פה אחלה סטוריטלינג.
הביט של Nashiem Myrick ו Carlos Broady גם נשמע ממש טוב.
בכללי מאוד אהבתי את השיר.

5. FAVOR FOR A FAVOR (FEAT SCARFACE)
סקארפייס לא מאכזב בשיר הזה ואפילו אני חייב להגיד שהוא נשמע יותר טוב מנאס.
בכללי השיר סבבה, קליט וידידותי אבל אין בו משהו מיוחד ממש.

6. WE WILL SURVIVE
אז נאס הצטרף לעשרות הראפרים האחרים ועשה שיר לכבוד ביגי וטופאק.
לא ממש אהבתי את השיר הזה.

7. GHETTO PRISONERS
הביט נשמע ממש מעפן ונהיה לי גירוד באוזן בגללו.
בכללי גם נאס לא משהו בשיר הזה...לא ממש אהבתי.

8. YOU WON'T SEE ME TONIGHT (FEAT AALIYAH)
נאס ממשיך את הנסיונות הכושלים שלו לעשות שירים לבחורות(הקודם היה Black Girl Lost)...
זה לא שיר רע אבל גם לא ממש טוב לדעתי.

9. I WANT TO TALK TO YOU
זה באמת נאס? כי הוא נשמע ממש מעפן בשיר הזה.

10. DR. KNOCKBOOTS
ואם חשבתי שהשיר הקודם היה גרוע אז זה ממש מגוכך.
מה הוא חשב לעצמו כשהוא כתב את החרטא הזאת??

11. LIFE IS WHAT YOU MAKE IT (FEAT DMX)
אני חושב שנאס מנסה לבדוק עד כמה אנחנו סבלניים ואם אנחנו מצליחים לשמוע את האלבום עד הסוף.
אז נאס אני קרוב מאוד להיכשל במבחן.

12. BIG THINGS
הביט הזה נשמע כאילו הוא ברח מהמשרדים של Cash Money Records(זה ממש לא דבר טוב).
ונאס מנסה להישמע כמו טוויסטה וזה רק גורם לו לצאת מפגר בעיני.
עוד שיר חלש..

13. NAS IS LIKE
ואם חשבנו כבר לכבות את הרמקולים מגיע השיר הזה כמו סטירה לראש ומעירה אותנו.
הביט של פרימו נשמע פשוט יצירה, אחד הטובים ששמעתי ממנו ונאס נשמע כמעט אילמטיק פה.
אין לי מה להגיד על זה חוץ מזה שזה השיר הכי טוב באלבום...תזכרו את הרגעים האלה, כי זא תהפעם האחרונה פחות או יותר שנאס יגיע לרמה כזאת.

14. K-I-S-S-I-N-G
אין לי מה להגיד על זה חוץ מזה שזה נשמע גרוע מאוד.

15. MONEY IS MY BITCH
אני עלול לבכות...ברצינות.

16. UNDYING LOVE
אחרי שבכיתי כמה דקות השיר הזה התחיל ואני חייב לציין שאני מופתע, שיר לא רע בכלל והרבה בזכות הביט של LES.
לפחות נאס לא מאכזב בסיום.


מסקנה:
האלבום הזה פשוט מאכזב...חוץ ממספר של שירים שבאמת נשמעים ממש טוב הרוב נשמע מזעזע.
אני לא יודע עד כמה זה אשמתו של נאס, כי היה לו זמן מוגל להקליט את האלבום מחדש בגלל אותם חברה שהדליפו לו אותו. אבל שוב, נאס היה זה שכתב את השטויות האלה אז חלק מהאחריות שלו.
אני ממש לא הולך להמליץ לכם לקנות את האלבום, תשמרו על הכסף שלכם ותקנו אלבום טוב במקומו(Lost Tapes אולי?). פשוט תורידו את האלבום, תשמרו את השירים הטובים(תנו לו שמיעה אולי תאהבו עד כמה..לא יודע).
אני מביא לאלבום הזה 2.5 כוכבים(וזה בגלל שאני לא רוצה שמעריצי נאס יזרקו עלי אבנים ובגלל Nas is like) והנה השירים הכי טובים לדעתי:
N.Y. State of Mind Pt. II
Small World
Favor for a Favor
Nas Is Like
Undying Love

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה