יום ראשון, 2 באוגוסט 2009

AZ - Pieces Of A Man - 1998

AZ - Pieces Of A Man - 1998






האלבום הראשון של AZ ראה הצלחה די גדולה אצל המבקרים ו AZ ביסס ביחד עם Raekwon, Nas וג'י זי את המאפיוסו ראפ כהסיגנון השולט בניו יורק בשנות 95-98. האלבום לא הכי הצליח מסחרית ומכר קצת פחות מחצי מליון עותקים עד היום בארה"ב(לא מספיק כדי לקבל את תקליט הזהב).
שנתיים מאוחר יותר AZ היה חלק מההרכב The Firm שהאלבום היחיד שלהם היה כישלון חזק(אומנם הצליח למכור יחסית טוב אבל אף אחד לא באמת אהב את האלבום). מסיבה מוזרה AZ הרגיש צורך לתת לאלבום השני שלו את אותו הסאונד המסחרי עם יותר מדי הפקות מטראקמאסטרס ואותם נושאים טחונים שאף אחד לא היתעניין בהם כל כך.

האלבום השני שלו, Pieces of a Man, לא הצליח ממש אצל המבקרים בעיקרון בגלל שהאלבום היה ממוסחר מאוד והיה שונה לגמרי מהאלבום הקודם שלו(Doe Or Die). המכירות של האלבום ם לא היו מרשימות מדי ובסופו של דבר מכר קרוב ל 300 אלף עותקים. החוזה של AZ נגמר אחרי האלבום הזה והוא מצא את עצמו בלי לייבל אחרי האלבום הזה(הוא חזר שנתיים אחרי זה עם EP שמכר באופן עצמאי וכך הוחתם מחדש מאוחר יותר ע"י לייבל אחר).
האורחים באלבום הזה: Kenny Greene, Monifah, Panama P.I., Keanna Henson, Foxy Brown, Half-A-Mil, Nature, RZA וחברו הוותיק Nas.
המפיקים באלבום הזה: Goldfinga, Gucci Jones, Smoove, Tony Dofat, Nashiem Myrick, Trackmasters, L.E.S. ו RZA.

1. NEW LIFE (ALBUM INTRO)
...

2. I'M KNOWN
בכללי AZ נשמע דווקא טוב, פחות או יותר ברמה של האלבום הראשון שלו(וזה דבר טוב כמובן) אבל משהו בביט הזה אומר לי: "לא".
בכללי זה שיר נחמד מאוד, לא רע לפתיחה.

3. HOW YA LIVIN' (FEAT NAS)
בדרך כלל LES אחלה מפיק אבל הפעם הוא לא קולע מבחינתי. הביט נשמע מקושקש מדי בישבילי ו AZ ונאס נשמעים בסדר אבל חסרה להם האנרגיה שהייתה בשאר השירים שלהם.
שיר נחמד אבל בסופו של דבר ארוך מדי ומשעמם קצת.

4. TRADING PLACES
אני לא ממש אוהב את הביט הזה ממש, AZ נשמע בסדר אבל בכללי השיר הזה די משעמם ומיותר.

5. WHAT'S THE DEAL (FEAT KENNY GREENE)
אחרי סקיט קצר של סקס מגיע השיר שמביא איתו ביט מעפן של הטראקמאסטרס.
בכללי השיר הזה נשמע כמו משהו שהיה אמור להיות באלבום של ה Firm(זה לא דבר טוב).

6. LOVE IS LOVE (FEAT NATURE & HALF-A-MIL)
השיר מתחיל ואז נקטע אחרי איזה 15 שניות ומתחיל שיר אחר לגמרי...אוקי.
בכל מקרה השיר הזה דווקא טוב מאוד אם נתעלם מהבית המחורבן של Half-A-Mil(שבדרך כלל לא היה ראפר גרוע אבל פישל הפעם).

7. THE PAY BACK
הביט נשמע די טוב ובכללי השיר נשמע סבבה, אין לי הרבה מה להגיד מעבר לזה.

8. JUST BECAUSE
בהתחלה ממש שנאתי את השיר הזה, בגלל שהוא נשמע כאילו הוא ברח מהאלבום של ה Firm עם ביט טיפוסי מדי לטראקמאסטרס שנשמע כאילו הוא נועד לחיות ברדיו.
בכל מקרה עם הזמן גיליתי שהביט הזה ממכר רצח ובסופו של דבר מה שקרה שהוא הגיע לי לפלאפון כצילצול :\
אבל בתאכלס השיר הזה לא משהו בכלל(מבחינה טכנית לפחות).

9. SOSA
הדבר הכי קרוב לשלמות שתמצאו באלבום הזה, הביט הזה פשוט כל כך טוב שאני מצאתי את עצמי שומע את השיר אולי 10 פעמים ברצף.
AZ במיטבו, השיר הזה יכול ללכת ראש בראש עם כל שיר מ Doe Or Die ולנצח בחלק מהמקרים אפילו.
הדבר היחיד שעיצבן אותי שהשיר הזה כולה 2 דקות וחמש שניות.. :(
בכל מקרה שיר מעולה.

10. IT'S A BOY THING (FEAT NATURE)
הביט הזה מעפן ו AZ ונייט עושים פה עבודה מזעזעת עם השיר הזה...
לא אהבתי בכלל.

11. PIECES OF A (BLACK) MAN
בשיר הזה התלהבתי מהביט הרבה יותר מאשר הראפ של AZ...
בסה"כ שיר נחמד.

12. LAST DAYZ (FEAT MONIFAH)
זה ניראה לי כאילו AZ ניסה לשחזר את Sugar Hill(עד היום הסינגל הכי מצליח שלו) וללא הצלחה, השיר הזה די מעפן.

13. WHATEVER HAPPENED (THE BIRTH) (FEAT THE RZA)
שילוב מעניין ביותר של ריזה ו AZ, כמובן הביט של ריזה לא מאכזב אפילו לא קצת פה.
ניראה שAZ שמר את הראפרים הכי טובים שלו(כמעט) לשיר הזה, בחירה מעולה כי השיר הזה פאקינג טוב.
גם ריזה נשמע לא רע בכלל בשיר הזה...

14. TRIAL OF THE CENTURY (FEAT FOXY BROWN & PANAMA P.I.)
השיר הזה בעל התחלה מבטיחה מאוד, הביט של Nashiem Myrick מעולה אני חייב לציין וAZ מתחיל עם סטוריטלינג מעניין אבל אז מגיע הפזמון מעפן במיוחד, ואחר כך לקראת הסוף פזמון של פוקסי בראון שקובר את השיר הזה מבחינתי.
שיר נחמד מאוד בסופו של דבר.

15. BETCHA DON'T KNOW (FEAT KEANNA HENSON)
ואו..אם לא שמעתם אני מציע לכם לא לשמוע גם, זה כזה גרוע ומיותר.


מסקנה:
אחרי אלבום קלאסי של AZ מגיע הדבר הזה, אכזבה ענקית. אני לא יודע אם זה היה רצון של AZ או של הלייבל שלו לנסות למכור מליוני עותקים אבל בכל מקרה הנסיון הזה נכשל והתוצאה היא אלבום ממוצע או כושל(תלוי איך תסתכלו על זה) מבחינת איכות ומבחינה מסחרית גם.
באלבום כן יש כמה שירים טובים וכמה ממש נחמדים אבל בכללי זה אלבום שרצוי ש AZ ישכח ממנו ולא ינסה לעשות את אותו הדבר שוב בחיים שלו. אני בשום אופן לא ממליץ לכם לקנות אותו, תורידו אותו, ותשמרו את השירים שהכי אהבתם ותמשיכו הלאה בחיי םשלכם.
אני נותן לו 2.5 כוכבים והנה השירים הכי טובים לדעתי:
I'm Known
How Ya Livin'
Love Is Love
The Pay Back
SOSA
Pieces Of A (Black) Man
Whatever Happened (The Birth)
Trial Of The Century
ואני הייתי מאוד נדיב בבחירת השירים...אפשר בקלות לקצר את הרשימה באיזה 3 שירים.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה