יום שלישי, 25 באוגוסט 2009

Kanye West - The College Dropout - 2004

Kanye West - The College Dropout - 2004







קניה ווסט התחיל את הקריירה כמפיק ולא כראפר, אף אחד לא רצה לשמוע אותו מראפרפ כי לתקופה ההיא אם לא היה לך את התדמית של פיפטי סנט לפחות לא היית מוכר כלום. אז קניה המשיך להפיק לראפרים מקומיים משיקגו עד שיום אחד הוא משך את תשומת לבו של ג'י זי שהחתים אותו כמהפיק של Roc A Fella.

אני לא יודע בדיוק מה קרה אבל קניה ווסט אשכרה הצליח לשכנע את הבוס שלו, ג'י זי, להחתים אותו כראפר גם(אני מניח שכל המיקסטייפים הישתלמו בסוף). האלבום הראשון של קניה הגיע בשנת 2004 וקניה החליט להביא הרבה ראפרים וזמרים להיתארח בו ובינהם: Jay-Z, Talib Kweli, Common, Twista, Jamie Foxx, Ludacris, Mos Def, Freeway ועוד כמה אחרים. כל האלבום הופק ע"י קניה עצמו כמובן חוץ מהשיר האחרון שעזר לו להפיק Evidence.
ההימור של ג'י זי על קניה ווסט הישתלם, האלבום היה להצלחה מסחרתי ענקית ומכר מליוני עותקים וזכה בגראמי בין היתר ועוד הרבה פרסים והפך בעיני רבים לסוג של קלאסיקה מודרנית.

1. INTRO
...

2. WE DON'T CARE
פתיחה מאוד צולעת לאלבום, השיר הזה נשמע מזעזע.

3. GRADUATION DAY (FEAT JOHN LEGEND)
סקיט..

4. ALL FALLS DOWN (FEAT SYLEENA JOHNSON)
הסינגל השלישי מהאלבום..
הרבה יותר טוב מהשיר הקודם, אתם בטח זוכרים את הקליפ הזה שקניה ווסט מסתובב עם סטייסי דאש.
תמיד אהבתי את השיר הזה כשהוא היתנגן ברדיו או ב MTV ואני עדין אוהב אותו..אחלה שיר.

5. I'LL FLY AWAY
סקיט..

6. SPACESHIP (FEAT GLC & CONSEQUENCE)
אני לא דמעתי על GLC עד ששמעתי את השיר הזה אבל מאוד אהבתי אותו, אחלה הופעה הוא דפק ויותר מאוחר גם חתם אצל קניה ווסט ובקרוב מוציא אלבום.
אחלה שיר!

7. JESUS WALKS (FEAT JOHN LEGEND)
הסינג הרביעי מהאלבום ואולי בין השירים הראשונים שקניה הקליט, השיר הזה עוד מהתקופה של המיקסטייפ שכבר אז היתקבל בברכה.
בכל מקרה בסופו של דבר מה שקרה, השיר שוחרר כסינגל עם קליפ והכל והיה להצלחה ענקית וזכה בגרמי כשיר השנה.
בכל מקרה השיר הזה ממש טוב, הגראמי הזה באמת מגיע לו.

8. NEVER LET ME DOWN (FEAT JAY-Z & J. IVY)
קניה ווסט מביא את הבוס שלו, ג'י זי לשיר הזה והאמת קניה ממש נבלע ברקע בגלל ההופעה של ג'יגה פה.
אחד הטובים באלבום ללא ספק!

9. GET 'EM HIGH (FEAT TALIB KWELI & COMMON)
קומון וטאליב קוואלי תמיד עבדו בצורה מעולה ביחד ומסתבר שאם מוסיפים גםפ את קניה למשוואה התוצאה יוצאת אחלה.
כמובן שקניה הוא החוליה החלשה פה אבל עדין הוא ניסה מאוד חזק.
שיר מעולה!

10. WORKOUT PLAN
סקיט...

11. THE NEW WORKOUT PLAN
לא יודע מה איתכם אבל אני חושב שהשיר הזה ממש מעצבן...

12. SLOW JAMZ (FEAT TWISTA, JAMIE FOXX, & AISHA TYLER)
השיר הזה היה כל כך מפורסם פעם..זה לא יאמן פשוט...אני חושב שראיתי אותו פעמיים בכל שעה ב MTV איך שהוא יצא.
ופעם ממש אהבתי אותו, היום הטעם שלי קצת הישתנה(קצת הרבה) ובעיני השיר הזה לא יותר מנחמד היום.

13. REATHE IN BREATHE OUT (FEAT LUDACRIS)
הייתי כל כך מבסוט שראיתי שלודכריס מופיע בשיר אבל היתאכזבתי מהר מאוד אחרי שגיליתי שהוא עושה רק את הפזמון.
אגב קיימת גירסא שונה לשיר הזה שהיא המקורית בעצם עוד מהמיקסטייפים בלי לודה, אם מעניין אותכם חפשו אותה.
חוץ מזה השיר הזה בסדר.

14. SCHOOL SPIRIT SKIT 1
סקיט..

15. SCHOOL SPIRIT
לפי מה שהבנתי השיר הזה מצוזר בגלל איזה בעיה עם זכויות יוצרים..? השיר לא כזה טוב וגם מצונזר בצורה מעצבנת? דאם..

16. SCHOOL SPIRIT SKIT 2
סקיט...

17. LIL JIMMY SKIT
עוד סקיט..? מה עובר עליו?

18. TWO WORDS (FEAT MOS DEF, FREEWAY, & THE HARLEM BOYS CHOIR)
הביט בשיר הזה טוב מאוד אבל לא ממש מתאים פה...השיר הזה נשמע סבבה אבל לא מה שציפיתי לו בדיוק(כנראה היתלהבתי יותר מדי מזה שמוס דף מופיע פה).

19. THROUGH THE WIRE
הסינגל הראשון...
קניה ווסט לוקח אותנו קצת לעבר שלו ומדבר על התאונה הקטלנית שהוא עבר שכמעט הרגה אותו.
בכל מקרה אחלה שיר!

20. FAMILY BUSINESS
שיר שמוקדש למשפחה של קניה...זה לא הטעם שלי אז אני לא מת על השיר הזה.

21. LAST CALL
השיר הזה, זה חפירה אחת גדולה...
מי שלא עקב אחרי הקריירה של קניה לפני האלבום הראשון שלו לא יתחבר עליו, זה קטעים מכל מיני שירים שלו לפני האלבום.
בכל מקרה אחרי 7 דקות בערך נמאס לי ואני תמיד הייתי מכבה את השיר.


מסקנה:
האלבום הזה נשמע טוב בכללי, כמעט כל בן אדם יכול להיתחבר לחלק גדול מהשירים פה גם אם הוא לא ממש אוהב היפ הופ. קניה מביא לנו אלבום קליל שמדבר על כל דבר בעולם כמעט חוץ מהגאנגסטה שיט שהיה נפוץ מדי ונפוץ מדי עד היום.
קניה מפיק מדהים ורוב הביטים באלבום נשמעים כמו פאקינג יצירות וחלקם מכילים נגינדה של כלים חיים, בינהם כינורות מהכנרית הישראלית מירי בן ארי.
לצערינו הדברים שציינתי למעלה גם מה שגורם לחיסרון באלבום הזה וגורמים לו להישמע יותר מדי פופ. דבר שני זה הסקיטים שהם בעצם שליש מכל השירים באלבום שפשוט מעצבנים אותי.
בכללי אני אומר כדאי לקנות את האלבום וכמובן הוא מאוד נפוץ בישראל ולא בעיה למצוא אותו בכלל.
אני מביא לאלבום 3.5 כוכבים והנה השירים הכי טובים:
All Falls Down
Spaceship
Jesus Walks
Never Let Me Down
Get 'Em High
Two Words
Through the Wire

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה