יום שבת, 22 באוגוסט 2009

Canibus - Can-I-Bus - 1998

Canibus - Can-I-Bus - 1998






Canibus התחיל להיכנס לתודעה של מאזיני הראפ כאשר היתארח באלבום של Lost Boyz והכי חשוב אצל LL. הוא היתארח בשיר 1,2,3,4 וכתב שורה קטנה לגבי המיקרופון שהיה מקועקע על היד של LL. הוא לקח את זה כעלבון והחזיר לו בדיס באותו השיר ודרש מקאניבוס למחוק את השורות שלו.
קאניבוס שיכתב את השורות שלו אבל LL לא וכח שוחרר השיר. LL טען שאף אחד לא ידע לע מי הוא מדבר אבל אז דלפה הגירסא האמיתית של השיר וכולם הפנו את המבטים לקאניבוס וחיכו לתגובה ממנו.

כך נוצר אחד מהדיסים הכי טובים בהיסטוריה Second Rownd K.O שהיה הסינגל הראשון מהאלבום. מה שהיה מוזר לי שקאניבוס קיבל תמיכה ממייק טייסון בקליפ לשיר.
בכל מקרה האלבום בסופו של דבר מכל מעל חצי מליון עותקים בארה"ב אבל הביקורות היו די קשות כלפי האלבום בגלל הביטים הלא מקוריים שלרוב היו של וויקליף ג'אן.
בואו וניראה עד כמה הביקורות האלה צודקות.


1. INTRO
אחרי דקה של אינטרו מיותר הבה נעבור לשירים האמיתיים.

2. PATRIOTS(FEAT. FREE & PRAS)
מי שלא מכיר את 2 הראפרים האורחים אז זה 2 החבר'ה האחרים מהפוג'ס.
אחרי שקראתי ביקורות על האלבום הזה חשבתי שהביטים יהיו על הפנים אבל הביט הזה לא נשמע כזה גרוע ודווקא את השיר הזה אני אוהב.

3. GET RETARDED
שם מאוד מוזר לשיר אני חייב לציין,
פה הביט יחסית משעמם אבל דווקא הפעם זה לא אשמתו של וויקליף.

4. NIGGONOMETRY
עוד שם מצחיק לשיר.
אני חייב לציין שקאניבוס נשמע מצחיק במיוחד בשיר הזה ואני אתן דוגמא:
Now if a bitch sucks yo dick, for $5 per square inch
And gets $40, including a $5 tip
How big was the dick she just sucked? (say what? )
Said how big was the dick she just sucked? (wha...? )
If you a nigga with a watch
This iced style with enough rocks
To make the hottest room temperature drop
How long will it take for you to get robbed? (say what? )
How long will it be before you get robbed? (wha...? )

וגם פה הביט יחסית משעמם.

5. SECOND ROUND K.O.
הסינגל הראשון מהאלבום וההתקפה האכזרית על LL. לדעתי אחד הדיסים הכי טובים בהיסטוריה.
אחד השירים הכי טובים שקאניבוס עשה אי פעם...ומסתבר גם הכי מפורסם.

6. WHATS GOING ON
אני לא יודע אבל אין שום דבר מושך בשיר הזה.
יש בעיה רצינית אחת לקאניבוס זה הקול המונוטוני שלו שלפעמים מתחיל להעלות על העצבים.

7. I HONORU(FEAT. JENNY FUJITA)
בשיר הזה קאניבוס אומר לנו לכבד את האמא שלנו שזה קונספט די מאוס ומשומש יותר מהג'ינס של ההומלס בתחנה המכרזית בת"א.

8. HYPE-NITIS
השיר הזה מאוד משעמם בעיני...

9. HOW WE ROLL(FEAT. PANAMA P.I)
הנה קאניבוס משתחצן על כמה טוב הוא יודע לכתוב ולקרוע פריסטיילים. וכן הוא באמת יודע לעשות את זה כמו שצריך.
בכללי שיר טוב אם כי הביט מאוד מעצבן במיוחד בהתחלה.

10. CHANNEL ZERO
מעניין...קאניבוס מדבר קצת על תאוריות הקשר ועל חייזרים. נושא די עמוק אבל פאק אני כל כך לא רוצה לשבת עם מילון ביד בזמן שאני מנסה להבין על מה לעזאזל הוא מדבר פה.
אבל לפחות הוא מקבל 100 ממני על אוצר מילים מאוד עשיר.

11. LETS RIDE
לא יודע הביט הזה פשוט מעצבן אותי והורס את כל השיר.
הייתי מדלג עליו במקומכם.

12. BUCKINGHAM PALACE
הביט גם פה נישמע קצת על הפנים אבל קאניבוס נשמע פה בטופ שלו פשוט.
אז הייתי אומר שהשיר הזה דווקא בסדר.

13. RIP ROCK
שילוב מעניין בין רוק לחרוזים של קאניבוס אבל לא מוצלח לדעתי.


מסקנה:
מסתבר שהמבקרים צודקים והביטים באלבום לרוב משעממים במיוחד.
לקאניבוס יש כישרון נולד לראפ ולכתיבה הוא מאוד מזכיר לי את ראקים בקטנה שהוא גם אנטלגנטי ומלומד מאוניברסיטה וגם "מהרחוב" בו זמנית.
ם כי עדין אני חושב שעם כל הכישרון שלו הוא עדין מוגבל לפריסטיילים ולבאטלים וקשה לו להחזיק אלבום שלם והנה דוגמא לזה(אם כי בעתיד הוא הישתפר בקצת).
עוד דבר שאפשר לפרש כדבר טוב ואולי לא כל כך זה השימוש שלו במילים מסובכות ולא ממש מוכרות לפעמים, אני מצדיע באמת לאוצר מילים הרחב והעשיר שלו אבל באמת קצת קשה להבין אותו הרבה פעמים למאזין הממוצע.
אני חושב שהדבר הנכון הוא להוריד את האלבום הזה ולקוות שבבאים שלו הוא יעשה את עבודתו יותר טוב.

אני אתן לאלבום הזה 3 כוכבים והנה השירים הכי טובים:
Patriots
Niggonometry
Second Round K.O.
How We Roll
Channel Zero
Buckingham Palace

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה