יום ראשון, 9 באוגוסט 2009

Royce Da 5'9"





Ryan Montgomery(נודל ב 5 ליולי ב 1977) הוא ראפר מדיטרויט שידוע בכינוי הבמה שלו Royce da 5'9". הוא ידוע הרבה בזכות העבודה שלו עם אמינם וקריירת סולו ארוכה. הוא הקליט עם המפיקים הכי מוערכים כמו DJ Premier, Ayatollah, Nottz ורבים אחרים. הוא כתב שירים להרבה ראפרים מפורסמים בינהם Diddy ו Dr Dre. נכון להיום הוא חלק מהצמד Bad Meets Evil ביחד עם אמינם וההרכב Slaughterhouse.



Ryan Montgomery נולד בדטרוייט, מישיגן וקיבל את הכינוי רוייס בתיכון כשנהג להיסתובב עם שרשרת ומדליון עם האות R שהזכירה את המסמל של רולס רוייס. הוא התחיל לראפרפ בגיל 18 וקיבל הרבה השראה מ Ras Kass ו Redman. את החוזה הראשון שלו הוא קיבל ב Tommy Boy Records ושם התחיל לעבוד על האלבום הראשון שלו Rock City.
כמעט כל האלבום כולו דלף לאינטרנט ורויס לא היה מרוצה מהמוצר הסופי הוא עזב את הלייבל וחתם ב Koch ששם הוא הקליט עוד חומר חדש ובסופו של דבר שיחרר את Rock City 2.0 שכלל חומרים שונים קצת והפקות טיפה שונות. האלבום לא מכר ממש טוב אבל זכה להרבה מאוד הצלחה מחתרתית בזכות הסינגל הראשון Boom שהופק ע"י DJ Premier, בעתיד שני אלה עבדו בילד עוד הרבה פעמים.

ב 2003 רויס עבד עם Game Recordings והקליט הרבה שירים בישבילם ומאוחר יותר הופיעו במשחק Grand Theft Auto III בתחנת הרדיו Game Radio FM.
בשנת 2004 רויס שיחרר את אלבום סולו השני שלו, Death is Certain, שהיה הצלחה מחתרתית חזקה ושוב כנראה בזכות הסינגל Hip Hop שהופק ע"י DJ Premier. הרבה אנשים טענו חלק גדול מהאלבום היה מדכא ואפל ברובו וטענו גם שכנראה רוייס עבר תקופה לא טובה בחיים שלו באותו הזמן(ביף עם אמינם ו D12 והיתמכרות לאלכוהול). רוייס טען לעומת זאת שהאלבום היה אפל לעומת הקודם שלו בגלל כעס שחש באותה התקופה.
אחרי ההצלחה של האלבום השני שלו רוייס התחיל לעבוד על האלבום השלישי שלו, Independent's Day, ששוחרר ב 2005. האלבום היה אכזבה די גדולה וקיבל ביקורות לא טובות והמעריצים לא אהבו אותו גם.
רוייס תיכנן פרוייקט חדש עם המפיק Nottz והקרו שלו, D-Elite, אבל התוכניות נגנזו כי רויס נתפס ע"י המשטרה כשהוא נהג שיכור ונכנס לכלא לשנה.

אחרי ששוחרר מהכלא ב 2007 רוייס חזר לעבוד עם DJ Premier והיתחבר גם עם Statik Selektah וביחד איתם שיחרר את המיקסטייפ, The Bar Exam, ששוחרר באינטרנט והיה להצלחה גדולה. אחרי שהמיקסטייפ היה הצלחה הוא ופרימו אמרו שיעבדו על אלבום ביחד אבל בסופו של דבר זה היצתמצם לזה שפרימו יפיק לו את רובו ויהיה אחראי על הפרוייקט(מפיק ראשי). תקופה קצרה אחרי זה רוייס כתב ל Diddy את השם Tell Me וכתוצאה מזה קיבל חשיפה מאוד גדולה וכמה לייבלים גדולים היו מעוניינים להחתים אותו כולל Bad Boy ו Def Jam אבל שום דבר לא קרה בסוף.
The Bar Exam 2 שוחרר בשנת 2008 באינטרנט שרובו הופק ע"י DJ Green Lantern ובגלל הביקוש הגבוהה המיקסטייפ בסופו של דבר יצא לחנויות בשם "The Album".

נכון ל 2009 רוייס שיחרר EP שנקרא The Revival EP כדי למשוך תשומת לב להרכב החדש שהרכיב Slaughterhouse. האלבום הראשון של ההרכב שלו ביחד עם Crooked I, Joell Ortiz ו Joe Budden יצא גם ב 2009.
כרגע רוייס עובד על אלבום סולו הבא שלו, Street Hop, שיצא בספטמבר של 2009.


דיסקוגרפיה:
Rock City 2.0 - 2002
Death Is Certain - 2004
Independent's Day - 2005
The Album - 2008
The Revival EP - 2009
Street Hop - 2009 יוצא בספטמבר

עם ההרכב Slaughterhouse:
Slaughterhouse - 2009

מיקסטייפים:
Build & Destroy - 2003
M.I.C. (Make It Count) Vol. 1 - 2004
M.I.C. (Make It Count) Vol. 2 - 2004
The Bar Exam (hosted by Statik Selektah and DJ Premier) - 2007
The Bar Exam 2 (hosted by DJ Green Lantern) - 2008
The Bar Exam 3 צפוי לצאת בסוף 2009 או תחילת 2010.




0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה