יום שבת, 28 בפברואר 2009

B.G. Knocc Out & Dresta - Real Brothas - 1995


B.G. Knocc Out & Dresta - Real Brothas - 1995




לראשונה שמעו על 2 האחים מתארחים אצל איזי אי בשיר Real Muthaphuckkin' G's. הרבה אנשים התרשמו לטובה מ2 אלה ואיזי נתן להם להיתארח בעוד שירים שלו(לרוב ב Str8 Off Tha Streetz of Muthaphukkin Compton).
2 האחים בתמורה לעזרה של איזי נשארו לו נאמנים ועזרו לו במלחמה נגד Death Row. אחרי שאיזי הלך לעולמו 2 האחים חתמו בדאף ג'אם וסיימו לעבוד על האלבום שלהם שם ולא ב Ruthless כמו שאיזי רצה.

דאף ג'אם בערך יצרה 300 אלף עותקים של האלבום ועד היום כולם נמכרו, אומנם זה לא מספרים גבוהים אבל הביקורות מאוד אהבו את האלבום וגם מעריצי הג'י פאנק.
רוב ההפקות נעשו ע"י Rhythum D ו Madness 4 Real והם הפכו את האלבום לקאלסיקת ג'י פאנק.



1. EVERYDAY ALLDAY
אפשר להגיד שזה סולו של דרסטה כי נוק אוט מופיע רק בפזמון. בכל מקרה הפלואו של דרסטה ממש טוב בשיר הזה.
בכללי שיר סבבה אבל הנושא שלו קצת הופך למונוטוני. בקצרה דרסטה מדבר על כמה הוא אמיתי ואין עוד גאנגסטה ראפרים כמוהו.

2. JEALOUSY
אהבתי מאוד את הביט בשיר הזה ובכללי השיר הזה ממש טוב.
שני האחים מדברים על הקנאה שקיימת בין האפרו אמריקאים ואיך אחרים מקנאים להם על "ההצלחה" שלהם עם הראפ.

3. WHOSE THE 'G'
שיר מעניין מאוד, אני זוכר שפעם אהבתי אותו הרבה יותר. נוק אוט מספר לנו קצת על עצמו ועל הילדות שלו מקומפטון ואני חייב שיש לו אחלה פלואו בשיר.

4. COMPTON SWANGIN
אוקי זה שיר גאנגסטה ראפ טיפוסי ולא ממש מעניין לדעתי. אף פעם לא כל כך התחברתי עליו אבל עדין הביט נשמע ממש טוב והופך את השיר לסה"כ נחמד לדעתי.

5. LIFE'S A PUZZLE
גם השיר הזה בדומה לקודם לא הכי אהבתי כי הנושא שלו גם נחרש רצח. אבל גם פה הביט הופך את השיר לנעים לאוזן.

6. B.G. KNOCC OUT
טוב השיר הזה אמור להציג את הסטייל ואת התדמית "הקשוחה" של נוק אוט. השיר הזה אולי שיפור לעומת 2 האחרים אבל עדין לדעתי לא קולע במטרה.

7. COMPTON HOE
אוקי הנה שיר שממש אהבתי והוא מצחיק אותי רצח. דרסטה מציג את עצמו כ"זונה" אמזיין בחורות בישביל כסף ועוד דברים אחרים שהן קונות לו.

8. MICC CHECC
גם השיר הזה לא משהו מיוחד, כמו רוב הגאנגסטה מדבר על החיים בקומפטון, פשע וכל מה שמסביב.
השיר בא עם ביט ממש טוב ובכללי השיר סבבה.

9. COMPTON & WATTS
אני אישית אוהב את השיר הזה מאוד! אומנם יש לו את אותו האלמנט הטיפוסי של רוב הגאנגסטה ראפ אבל יש בו משהו מיוחד שאני לא כל כך יודע להצביע עליו. אולי הפלואו של שני האחים מה שהופך אותו לכל כך טוב.
בכל מקרה יש גם שמועה שקיים קליפ לשיר הזה ואכן השמועה אושרה ע"י דרסטה והוא מתכוון לשחרר את הקליפ.

10. 50\50 LUV
שיר ממש טוב אני חייב לציין שלפי הקליפ הוא נכתב לכבוד איזי אי(כנראה בגלל הבית של בי ג'י נוק אוט).
בכל מקרה השיר בעיקרון מדבר על הפיצול בין האפרו אמריקאים בגלל הכסף והסמים שחילחלו לארה"ב בשנות ה80.

11. REAL BROTHAS
שיר מעולה אני חייב לציין עם ביט ממש טוב ששני האחים זורמים עליו ממש טוב.
שני האחים מספרים לנו עוד קצת עובדות(?) על עצמם ועל מה שהם עברו בחיים שלהם.

12. DO OR DIE
השיר הזה מתאים בול לנסיעות, הביט שלו ממש טוב ואני חושב שהוא הכי טוב ששמעתי באלבום(הביט לא השיר כמובן).
הליריקס לא משהו מיוחד אני אני נותן לו קרדיט בגלל הביט המעולה.

13. TAKE A RIDE
גם זה ביט שבול מתאים לנסיעות, והליריקס גם לא רע בכלל. דרסטה מספר לנו על קומפטון ועל קליפורניה בכללי(לא סיפורי פשע בעיקרון).
It ain't nothin like days when a nigga can roll
Either slidin on dubs, or rollin daytons and fo's
Livin that life because you only live once
So whip out your trunk on some compton funk
The weather is hot and the hoes is hot
And they ridin your jock because you clockin a knot
You can be the ugliest homie in the gang
But your all in the game if your rollin in thangs
Cos girls don't care about how a nigga strivin
All they wanna see is what you drivin so they can get a ride in

14. DOWN GOES ANOTHER NIGGA
השיר הזה יותר תוקפני ואפל מרוב השירים באלבום(חוץ מהשיר הבא שעוד נגיע עליו..).
השיר מכסה הרבה נושאים, בחורות, אלימות, כסף ומה רק לא. שיר טוב אם כי הביט טיפה חלש לעומת רוב האלבום.

15. DPG KILLAZ
השיר האחרון ודיס אכזרי במיוחד על Death Row וכל מי שבערך עובד עם דריי. בכל מקרה אני חושב שזה שיר מעולה לסגירה של האלבום.


מסקנה:
בכללי אני חייב לציין שזה לא אלבום ג'י פאנק טיפוסי והוא מגוון קצת יותר נושאים ובעל ליריקס יותר טוב מהרבה דברים ששמעתי. מבחינת הביטים הם לא נופלים רחוק מהקלאסיקות הכי גדולות של המערב כמו Chronic או דוגיסטייל.
פעם אני חייב לציין אהבתי הרבה יותר את האלבום אבל אז עברתי לשמוע ראפ ניו יורקי בעיקרון.
עדין האלבום לדעתי ממש טוב ואם אתם יכולים להשיג אותו במחיר של 40 דולר הייתי ממליץ לכם לקנות אותו! המחיר הכי זול שנתקלתי בו עד היום זה 60 דולר אבל היה לי קצת חבל על הכסף באותו הזמן(כי אז לא ממש היה לי.. ).


האלבום מקבל אצלי 3.5 כוכבים והנה השירים הכי טובים לדעתי:
Jealousy
Whose the "G"
Compton Hoe
Compton & Watts
50/50 Luv
Real Brothas
Do or Die
Take a Ride
Down Goes Anotha Nigga
D.P.G. Killaz

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה