יום שבת, 28 בפברואר 2009

Lake Featuring Cormega - My Brother's Keeper - 2006


Lake Featuring Cormega - My Brother's Keeper - 2006




Lake או Lakey The Kid הוא ראפר מ Queensbridge שגדל ביחד עם קורמגה,נאס ועוד כמה ראפרים מאותה שכונה. בגיל 19 לייק נכנס לכלא על כמה עבירות ל7 שנים, אחרי שיצא מהכלא בשנת 99 הוא התחיל בקריירת הראפ ופתח לייבל משלו שקרא לו Lake Entertainment.
בשנת 2001 לייק שיחרר אוסף שלו ושל המון ראפרים אחרים מהשכונה שלו שנקרא Lake Entertainment Presents: The 41st Side. באלבום הזה הופיעו ראפרים כמו: Mobb Deep, Big Noyd, Bars & Hooks,Nas,Bravehearts,Craig G,Capone-N-Noreaga,Tragedy Khadafi ורבים אחרים. האלבום מכר עצמאית מעל 100 אלף עותקים ולייק במהרה קיבל דיל ב Death Row East.

אלבום הבכורה שלו בלייבל עדין בשלבי הכנה ועד אז הוא החליט להכין פרוייקט משותף ביחד עם חבר הילדות שלו Cormega. לייק כמובן עושה את רוב העבודה וקורמגה מופיע ב8 מהשירים ושיר סולו. האלבום לא מכר כמו שציפו ממנו אבל קיבל ביקורות מעולות ע"י המבקרים והמעריצים כאחד.
מבחינת ההפקות האלבום הזה מתעלה על הרבה דברים ששמעתי...הנה רשימה של חלק מהמפיקים: Ski,Ax Tha Bull,J Waxx Garfield,Buckwild,HotDay,DJ Premier ועוד.

אז בואו ניראה מי זה לייק הזה ומה הוא שווה בדיוק:

1. INTRO
לדעתי זה בזבוז של ביט טוב שמתנגן ברקע...

2. GHETTO
פתיחה חזקה לאלבום! אומנם השיר מאוד קצר(2 דקות ושניה ) אבל משאיר רושם מאוד חזק.
שני החבר'ה מספרים מה עבר עליהם בעבר.

3. THE OATH
שיר מעניין מאוד שמדבר על "השבוע" שהם לקחו בערך כמו הדבר הזה שעושים המאפיונרים בסופראנוס.
אני מאוד אוהב את הביטים של AX וגם פה הוא לא מאכזב.

4. LET THAT THING GO(SKIT)
זה היה מיותר לחלוטין.

5. 30\30(FEAT. UNIQUA STAR)
הפעם קורמגה לא מופיע בשיר הזה ולייק מראה לנו שהוא כן מסוגל להחזיק לבד ללא חברים שלו.
אני שמעתי בעבר הרבה סיפורי פשע בעבר בשירי ראפ אבל אני חייב לציין שללייק יש יכולת מאוד מיוחדת להרכיב לך פאזל של הסיפורים שלו בראש שלכם.

6. DON'T START(FEAT. GREG NICE)
מגה פותח את השיר הזה ממש חזק.
השיר הזה לא בין החזקים האלבום...הליריקס של שניהם אומנם במקום אבל הביט יחסית חלש והפזמון די מעצבן.
עדין זה אחלה שיר.

7. YOU DONT KNOW WHERE HES FROM(SKIT)
סקיט די מצחיק אבל עדין לא ממש שימושי...בזבוז של עוד ביט טוב.

8. QU SIDE(FEAT. MR. CHEEKS)
אני מאוד אוהב את הביט הזה! גארפיל וקורמגה עשו עבודה נהדרת עם הביט!
זה עוד שיר סולו של לייק והפעם הוא מספר לנו על השכונה שלו...השיר הזה מאוד מזכיר לי את Glory Days של מגה בתוכן.
שיר חזק ביותר!

9. SLEEZO(SKIT)
עד כמה שהאלבום הזה נשמע טוב הסקיטים האלה משגעים אותי! חלאס!

10. SNITCH NIGGA
אם שמעתם את האלבום השני של מגה אז אתם מכירים את הביט הזה כ A Thin Line. גם השיר הזה מדבר על "מלשין" מהשכונה שלהם שהיה חבר שלהם בעבר על נאסר.
אני רק באמצע האלבום ואני חייב לציין שלייק ממש מרשים אותי כראפר.

11. STRESS & GREED
עוד קצת סיפורי פשע של לייק עם הפקה מעולה של מישהו לא ידוע בשם Jay Boy.
בהחלט שיר מעולה!

12. GET IT
עוד הפקה מעולה של באקווילד וסיפורי הפשע המעניינים של מגה מלייק.

13. WALK THROUGH HEAVEN
עוד שיר סולו של לייק והפעם משהו יוצא דופק ביותר. יש הרבה שירים שמוקדשים לאנשים שמתו אבל לייק עושה משהו שונה ומעניין הפעם.
לייק מספר על הרצח של עצמו ומגיע לגן עדן ונפגש עם כל האנשים המתים שהוא מכיר ואפילו עם ביגי וביג פאן. הסוף של השיר מעניין ואני לא רוצה להרוס לכם.
ללא ספק אחד השירים היותר טובים באלבום!

14. HOOD LEGENDS
וזה שיר רגיל שמוקדש לאנשים המתים. אומנם לא טוב כמו הקודם אבל בהחלט שיר מעולה.

15. HOT ON THE BLOCK
הנה עוד כמה סיפורי סמים ופשע של לייק. הנושא הזה אכן חוזר המון באלבום הזה אבל לייק מספר את הסיפורים כל כך טוב שכל פעם רוצים לשמוע עוד ועוד.

16. NO HAPPY ENDING
לא שמעתי הפקה של Hot Day כבר המון זמן והוא אכן לא בכושר...אבל עדין אחלה הפקה.
וגם פה יש סיפורי פשע של לייק.
שיר יחסית חלש לאלבום אבל גם זה טוב.

17. DIRTY N.Y.(FEAT FAT JOE)
אורח קצת לא צפוי באלבום...
שמעתי שמועה שיש קליפ לשיר הזה שאף פעם לא שוחרר...אני מת לראות את זה! אני מקווה שיצוף בקרוב.

18. DIRTY GAME
ה-שיר של האלבום וכן אני חושב שזה בגלל ההפקה הטובה של פרימו. בכללי אני חושב שזאת אחת ההפקות הטובות שלו שאי פעם שמעתי.
מגה גם מטורף עם הליריקס פה. בקיצור סגירה מאוד חזקה לאלבום.


מסקנה:
אני מת על האלבום הזה! כמו שכבר כתבתי מבחינת הפקות הוא מתעלה על הרבה מאוד אלבומים והתרומה של מגה מאוד חשובה פה לדעתי.
לגבי לייק בעצמו אני חושב שהוא ראפר מעולה, אומנם יש לו עוד הרבה מה ללמוד ולהרחיב קצת את הנושאים שלו אבל אני חושב שהוא יגיע לזה באלבום הבא שלו.
אפשרי לקנות את האלבום באמאזון ב 18 דולר...זה קצת יקר אבל שווה את הכסף בהחלט!

האלבום מקבל 4.5 כוכבים הנה השירים האהובים עלי:
Ghetto
The Oath
30/30
QU Side
Snitch Nigga
Stress & Greed
Walk Through Heaven
Hood Legends
Hot On The Block
Dirty N.Y.
Dirty Game

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה