יום שבת, 28 בפברואר 2009

Nas - It Was Written - 1996

Nas - It Was Written - 1996






האלבום השני של נאס שיצא שנתיים אחרי Illmatic. אחרי שהאלבום הראשון שלו היתקבל בברכה ע"י המבקרים הגיע הזמן של נאס להיתקבל בברכה ע"י הלייבל שלו ולעשות אלבום שהוא לא רק מקבל בקורות טובות אלה גם מוכר כמו שצריך...אם הוא לא היה עושה את זה אני לא חושב שהיינו שומעים על נאס היום בכלל.

הדבר הראשון שהוא עשה זה להחליף את האמרגן שלו MC Serch ב Steve Stoute(כן אותו אחד שפאף דאדי שבר לו בקבוק על הראש..) והדבר השני זה לחבור עם המפיק שהפיק כמעט כל להיט שהיה מפורסם ברדיו Trackmasters. הצעד השלישי שלו היה לחבור עם הדוקטור מקליפורניה וכך הפך לראפר הראשון מהמזרח שעבד עם דר.דריי.
וכמובן איך נשכח שבאלבום הזה הייתה ההופעה הראשונה של ההרכב The Firm.

נאס גם קיווה שהאלבום הזה יהיה טוב לפחות כמו Illmatic... תמשיך לחלום נאס.....

ואחרי קשקשת מיותרת שבטח אתם לא כל כך נהנים לקרוא הנה הפירוט של השירים:

1. ALBUM INTRO
למה?? תנו לי סיבה טובה אחת למה אינטרואים זה דבר נחוץ...
אני מחכה....

2. THE MESSAGE
אני מאוד אוהב את השיר הזה. הגיטרה בביט נשמעת טוב ולאחרי שקראתי את הקרדיט של המפיק לא האמנתי מי הפיק את השיר..
The Trackmasters ללא ספק אחת ההפקות הכי טובות שלהם.
מצאתי משהו מצחיק אחרי הבית הראשון...טראקמאסטרס מנסים לחכות את הסיגנון של פרימו עם בסאמפלים..נסיון עלוב.

3. STREET DREAMS
עוד הפקה של טראקמאסטרס...
השיר מכיל כמה סמפלים אבל ה2 שבולטים(לדעתי לפחות..) הם מ All eyez on me של טופאק והשני משיר משנות ה 80 Eurythmics שנקרא Sweet Dreams.
בכל מקרה ביט נחמד מאוד ונאס מספר כמה סיפורי קוקאין מעניינים.
בנוסף מאוד אהבתי את הפזמון שהולך ככה:
Street dreams are made of these
Niggaz push Beemers and 300 E's
A drug dealer's destiny is reachin a key
Everybody's lookin for somethin..
Street dreams are made of these
Shorties on they knees, for niggaz with big G's
Who am I to disagree?
Everybody's lookin for somethin..

4. I GAVE YOU POWER
פתיחה די משעממת לשיר...אבל ברגע שהתופים מתחילים פתאום התעוררתי.
הפקה של פרימו והפעם הפקה חלשה שלו לדעתי. אני בדרך כלל מאוד אוהב הפקות של פרימו אבל הפעם הוא לא עושה עבודה טובה..הביט נשמע כמו לופ משעמם של תופים ופסנתרים.
למרות שהביט משעמם נאס עושה פה עבודה טובה.

5. WATCH DEM NIGGAS (FEAT FOXY BROWN)
וואו..אין לכם מושג עד כמה השיר הזה משעמם. אני שמעתי אותו הרגע פעמיים ברצף ואני לא זוכר שום דבר ממנו.

6. TAKE IT IN BLOOD
הביט פה נחמד מאוד...נשמע אולד סקול כזה. נאס לעומת זאת נשמע משעמם. איפה הפלואו שלו מIllmatic??
נסיון די עלוב שלו לחכות את הסטייל של AZ

7. NAS IS COMING (FEAT DR. DRE)
השיר של דריי ונאס שעשה היסטוריה. אני אישית אף פעם לא הבנתי מה הסיפור.
בדרך כלל אני אוהב את הביטים של הדוקטור אבל הפעם הוא מפשל ובגדול והפזמון נשמע ממש גרוע.
דריי לא ממש מופיע בשיר אלה סתם מדבר ברקע...לא משהו מלהיב.

8. AFFIRMATIVE ACTION (FEAT AZ, FOXY BROWN, & CORMEGA)
תמיד אהבתי את הביט הזה...לדעתי הוא נשמע ממש תפור לסיגנון של המפיוסו ראפ. בגלל ההופעה של קורמגה הוא קיבל את הדיל שלו בדאף ג'אם.
לדבי פוקסי, לא הבנתי אף פעם למה לקחו אותה לFirm...אולי זה בגלל שהם היו צריכים בחורה שתסתובב חצי ערומה ותנענע את התחת שלה ותקפיץ את המכירות.

9. THE SET UP (FEAT HAVOC)
תמיד אהבתי את החומר של מוב דיפ ביחד עם נאס ואני גם אוהב את זה. HAV עושה עבודה טובה עם הביט וגם כאורח.
הפלואו של נאס חוזר!

10. BLACK GIRL LOST (FEAT JO-JO HAILEY)
הפקה נחמדה של LES ושל טראקמאסטרס, אם כי הנושא של השיר ממש לא מתאים לנושא של האלבום.
מי שאוהב שירים לבחורות יאהב את זה כנראה...אני אישית לא.

11. SUSPECT
שיר נחמד אבל לא משהו מיוחד...נשמע די מונוטוני ומשעמם.

12. SHOOTOUTS
שיר נחמד ביותר! ממש מפתיע אחרי שני הקודמים.
הטראקמאסטרס עושים פה עבודה לא רעה בכלל.

13. LIVE NIGGA RAP (FEAT MOBB DEEP)
וואו השיר הזה מדהים! עוד הפקה מעולה של HAV.
את השיר פותח פרודיג'י מאוד חזק...בתקופה הזאת הוא עוד היה בשיא שלו. אם כי אני חושב שהשיר הזה מקומו יותר ב Hell On Earth של מוב דיפ...זה פשוט לא נשמע כמו משהו שיופיע אצל נאס.
התאוריה שלי היא שהשיר אכן היה אמור להיות באלבום של מוב דיפ אבל כנראה בגלל פוליטיקה הגיע לנאס בסוף...

14. IF I RULED THE WORLD (FEAT LAURYN HILL)
הסינגל הראשון ושיר שהיה אמור להיות ברדיו 24 שעות ביממה. האמת צפיתי למשהו גרוע אבל במפתיע השיר הזה טוב! הפתיע אות לטובה במיוחד הביט הזה...אני מת עליו!

15. SILENT MURDER
אם קניתם את האלבום ביפן או בגירסאת הקסטה בארה"ב או סתם הורדתם מהאינטרנט השיר הזה יופיע לכם...
לדעתי היו צריכים להכניס אותו לאלבום במקום WATCH DEM NIGGAS לדוגמא.
שיר טוב!

מסקנה:
לדעתי זה אלבום טוב וכמה מליוני אנשים ברחבי העולם חשבו כמוני והלכו וקנות אותו. חבל שבניגוד ל Illmatic יש פה כמה שירים ממש גרועים שאפילו בא לי לקחת את הדיסק ולזרוק אותו מתחת לגלגל של אוטובוס.
אבל הרוב באלבום הזה טוב ולכן אני ממליץ לכם לקנות אותו... הוא עולה קרוב ל 9 דולר באמאזון שזה לא מחיר מוגזם בכלל. וגם בדומה לאלבום הראשון שלו לטוואר רקורדס לוקח שנתיים כבר להביא אותו לארץ...

אני נותן לו 3.5 כוכבים והנה השירים הכי טובים לדעתי:
The Message
Street Dreams
Affirmative Action
The Set Up
Shootouts
Live Nigga Rap
If I Ruled the World (Imagine That)
ואם הבונוס נחשב אז Silent Murder

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה