יום שבת, 28 בפברואר 2009

The Notorious B.I.G. - Life After Death - 1997

The Notorious B.I.G. - Life After Death - 1997





אחרי ההצלחה הענקית של Ready To Die ביגי המשיך לעבוד על האלבום השני שלו ביחד עם פאפי וחבורת המפיקים שלו, Easy Mo Bee,פרימו ואפילו עם RZA. לצערינו ביגי נרצח זמן קצר לפני שהאלבום יצא לחנויות.
פאפי עשה שינויים אחרונים לאלבום ושיחרר שוב אלבום שפונה לקהל מהרחוב ולרדיו כאחד, אבל גם פה לצערינו היד של פאפי הייתה עמוק מדי בפרויקט וביגי פשוט נשמע יותר מדי מסחרי.

מסיבה שלא ממש ברורה לי האלבום זכה לביקורות של 5 כוכבים אצל כל המבקרים כמעט ומכר מעל 10 מליון עותקים בסופו של דבר והפך לבין האלבומי ההיפ הופ היחידים שהגיעו לסטטוס יהלום.


דיסק 1:
1.LIFE AFTER DEATH (INTRO) (FEAT PUFF DADDY)
דווקא אהבתי את האינטרו פה! האינטרו נותן הרגשה שהאלבום ממשיך מאיפה שready to die סיים.

2. SOMEBODY'S GOTTA DIE
אני לא יודע לגבי זה...זה נישמע לי יותר מדי דומה ל Warning. אפילו יש קצת דמיון בביט...
בכל מקרה שיר לא רע בכלל.

3. HYPNOTIZE (FEAT PUFF DADDY & PAMELA LONG)
הסינגל הראשון...
אישית לא אהבתי ממש אף פעם את השיר הזה אבל לשמוע אותו באיזה מועדון או פאב בהחלט יכול להיות שינוי מרענן(כן יצא לי לשמוע פה ושם).

4. KICK IN THE DOOR (FEAT THE MADD RAPPER)
האינטרו של השיר מעצבן אותי אישית ולדעתי הוא מאוד מיותר שם. אחרי שהקקה הזה נגמר מתחיל השיר שנשמע מעולה.
הביט נעשה ע"י פרימו אבל לדעתי היו לו הרבה יותר טובים. ביגי כהרגלו נשמע מעולה.
אגב זה רק אני או שהבית האחרון מדבר על Jeru The Damaja?

5. FUCK YOU TONIGHT (FEAT R. KELLY)
ביגי בדרך כלל יודע לעשות שירים ידידותיים לרדיו אבל זה לא אחד מהם. השיר הזה נשמע על הפנים.

6. LAST DAY (FEAT THE LOX)
הפקה מעולה של Havoc ממוב דיפ! בכל מקרה אם אני לא טועה בשיר הזה כביכול לראשונה העולם שמע על ה LOX שדפקו פה הופעה לא רעה בכלל(כמובן יחסית לביגי לא ממש..).
בכל מקרה שיר די טיפוסי שאומר Fuck You! Ill Kil You!

7. I LOVE THE DOUGH (FEAT JAY-Z AND ANGELA WINBUSH)
זה באמת ג'י זי וביגי? Brooklyns Finest? לא ניראה לי!
עוד דבר שאני לא מאמין ש Easy Mo Bee הפיק את זה...

8. WHAT'S BEEF (FEAT PUFF DADDY)
ניראה שביגי חוזר לעצמו ומביא לנו שיר מעולה שהביט שלו נשמע כמו Mafia Flick טיפוסי.
ביגי מסביר לנו בכללי מה זה ביף ומה בדיוק יקרה אם תעיז בכלל להיות בביף עם ביגי והשורה קצת מגעילה שרק ביגי מסוגל להוציא אותה מהפה שלו:
Don't they know my nigga Gutter fuckin kidnip kids?
Fuck em in the ass, throw em over the bridge?
יותר רגוע מהקטע שהוא רצה להרביץ לאישה בהריון

9. B.I.G. (INTERLUDE)
...

10. MO MONEY MO PROBLEMS (FEAT PUFF DADDY, MA$E, & KELLY PRICE)
אני בטוח שבמקור השיר היה של דידי ומייס והכריחו את ביגי בכוח ובאיומים להיצטרף ולהקליט את החרא הזה שיוצא לו מהפה בשיר הזה.

11. NIGGAS BLEED
אם מישהו אי פעם יזלזל בסטוריטלינג שיש בטראק הזה אני אעשה לו את כל מה שביגי מספר בשיר הזה, מי שלא דמע עדין הנה הדגמה:
here's 12 shots, we know how you do
Please make yo killings clean, slugs up in between
They eyes, like True Lies, Kill em and flee the scene
Just bring back the coke or the cream
Or else, ya life is on the shelf

12. I GOT A STORY TO TELL
עוד סטוריטלינג מעולה של ביגי, הביט בשיר מעצבן רצח ולפעמים מפריע אבל עדין השיר סבבה.
כדי לא להרוס לכם את ההפתעה אני אספר ממש בקצרה, ביגי פגש בחורה והם היו ביחד ונתפסו ע"י הגבר שלה...בערך.


אוקי בגירסא מיוחדת ששוחררה אחרי הגירסא המקורית של הדיסק נכלל גם ראיון של ביגי. הראיון היה בין שני השירים האלה.


דיסק 2:
1. NOTORIOUS THUGS (FEAT BONE THUGS -N-HARMONY)
שילוב מנצח אני חייב לציין, למרות שביגי נשמע קצת לא בנוח בשיר הזה אבל הוא מסתדר יופי.
מה שבאמת מפליא אותי בשילוב הזה, זה שביגי ובון טאגס היו בביף ולא ממש היסתדרו. בכל מקרה אני שמח מאוד שהם השלימו והביאו לנו את השילוב המנצח הזה.

2. MISS U (FEAT 112)
בטוח לא מהשירים האהובים עלי באלבום אבל בכל זאת לא רע.

3. ANOTHER (FEAT LIL KIM)
אני לא אוהב את הכיוון שהאלבום מתחיל ללכת עליו...עוד שיר כזה והסיקור הזה נגמר!

4. GOING BACK TO CALI
ביגי מסביר לנו שלמרות שהיה לו את הביף עם טופאק ושוג נייט הוא עדין אוהב את המזג האוויר, הנשים וכל הדברים האחרים שיש לקליפורניה להציע.
הפזמון מעצבן רצח אבל השיר עצמו אחלה.

5. TEN CRACK COMMANDMENTS
אני חושב שזה השיר הכי אהוב עלי באלבום ובכללי אחד האהובים עלי של ביגי.
ביגי מספר לנו על עשרת הדיברות של הקראק ונותן לנו את המתכונת להצלחה "במשחק".
גם הביט של פרימו קולע בול...

6. PLAYA HATER (FEAT KEANNA HENSON)
מה?? ביגי שר את כל השיר??? אני בטוח שזה היה רעיון של פאפי ולא שלו...

7. NASTY BOY (FEAT PUFF DADDY)
אוקי השיר הזה מעולה אבל אני עדין חושב שהרמיקס יותר טוב(למי שלא הבין דיברתי על Nasty Girl).

8. SKY'S THE LIMIT (FEAT 112)
למרות שהשיר נשמע יותר מדי מושפע מפופ עדין אני אוהב אותו מאוד. אני לא חושב שאני צריך להסביר לכם על מה השיר...כבר ניתן להבין מהשם שלו.

9. THE WORLD IS FILLED... (FEAT CARL THOMAS, PUFF DADDY & TOO $HORT)
אוקי אם יש לכם מספיק סבלנות לחכות עד שפאפי יסיים את הבית המעצבן שלו אז השיר דווקא הופך ללא רע בכלל.

10. MY DOWNFALL (FEAT DMC)
שיר טוב אני חייב לציין שמדבר על הפאראנויה של ביגי אבל הוא קצת מגזים עם התיאורים בשיר הזה לדעתי.

11. LONG KISS GOODNIGHT (FEAT PUFF DADDY)
הפקה של RZA? אני בעד! עכשיו אני גם שם לב שהביט נשמע ממש דומה ל LA LA של מארלי מאר...יש מצב שהם הישתמשו באותו הסאמפל?
בכל מקרה שיר מעולה מכל הבחינות כמעט(הצעקות של פאפי סתם מעצבנות..).

12. YOU'RE NOBODY (TILL SOMEBODY KILLS YOU) (FEAT FAITH EVANS & PUFF DADDY)
השיר הזה מעולה אבל זה ממש מוזר לסיים אלבום עם שיר כזה שהוא במקרה האלבום האחרון שלך כי רצחו אותך.
אבל בכל מקרה שיר מעולה לסגירה.

מסקנה:
בכללי אני חושב שהאלבום הזה יחסית טוב אבל ארוך מדי וחלק מהשירים באלבום היו על הפנים. אני חושב שהיו עושים בשכל ועושים את האלבום 15 שירים.
אני יודע שאני בטח אקבל הרבה תגובות שליליות על הביקורת הזאת אבל בכל זאת אני לא בטוח לגבי הקניה של האלבום הזה או לפחות לא במחירים שמציעים אותו באמאזון. אם אתם מוצאים את האלבום בפחות מ 9 דולר תיקנו אותו...מעבר לזה, זה לא שווה את הכסף שלכם.
להגנתו של ביגי, אני בטוח שהאלבום יצא ככה לא לגמרי בגללו ובטוח פאפי היתערב לו מאוד באלבום ולכן יצא משהו שנשמע חצי "רחוב" וחצי לרדיו(באלבום הראשון זה הישתלב פחות או יותר...אבל פה זה ממש הגזמה).

אני נותן לאלבום הזה 3.5 כוכבים והנה השירים הכי טובים באלבום:
Somebody's Gotta Die
Kick in the Door
Last Day
What's Beef?
Niggas Bleed
I Got a Story to Tell
Notorious Thugs
Going Back to Cali
Ten Crack Commandments
Nasty Boy
Sky's the Limit
My Downfall
Long Kiss Goodnight
You're Nobody (Till Somebody Kills You)

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה