יום שישי, 27 בפברואר 2009

Ill Biskits - Chronicle Of Two Losers - 1996\2007

Ill Biskits - Chronicle Of Two Losers - 1996\2007





בתחילת שנות התישעים צמד ראפרים Ill Biskits שיחררו את הסינגל הראשון שלהם בלייבל ניו יורקי מקומי Khari Entertainment בשנת 94. הסינגל God Bless Your Life כולל גם BSide די עם שיר די נדיר שנקרא 22 Years שהופק ע"י Lord Finesse.

הסינגל הפך להצלחה מחתרתית חזקה והיתנגן בהמון תחנות רדיו בניו יורק ושומש ע"י דיג'אים רבים, 2 החבר'ה משכו תא תשומת ליבם של האנשים מ Atlantic Records וחתמו איתם דיל ושיחררו 2 סינגלים נוספים, God Bless Your Life בגירסא קצת אחרת ואת Chill Factor\Hypnotic Blessings. האלבום Chronicle Of Two Losers הולשם אבל אף פעם לא שוחרר באופן רישמי לצערינו. האלבום הופץ במספר מצומצם של קלטות פרומו וקסטות ומאז הצמד נעלם מהתודעה של מעריצי ההיפ הופ.
אומנם אף אחד לא ממש יודע לאן בדיוק נעלם הצמד אבל בצעד די מפתיע בשנת 2007 החליטה Khari Entertainment לשחרר את האלבום שהוקלט ב Atlantic וכולל 6 שירי בונוס(ובינהם השיר המדובר 22 Years). האלבום הוא יהלום נדיר בישביל כל אוהב היפ הופ קלאסי כמוני שחושב שהפקות מוקדמות של Lord Finesse ו Buckwild הם אוצר.
אומנם האלבום זכה לחשיפה מאוד מינימלית ואף מבקר היפ הופ גדול אף פעם לא כתב דבר על האלבום הזה, הוא קיבל ביקורות טובות מאוד ע"י הצרכנים באתרים כמו Amazon, EBay, CD Universe ודומיו.

בואו וניראה אם האנשים צודקים והאם האלבום המדובר באמת כזה טוב...

1. CHRONICLE 1
אינטרו...

2. EXLUSIVE DEBUT
הביט הזה נשמע כל כך טוב! אני לא בטוח מי הפקי אותו כי אין לי(עדין) את הדיסק ולא מצאתי את הקרדיטים בשום מקום אבל הוא מחזיר אותי לימים של Illmatic ו The Natural.
2 החבר'ה האלה באמת כישרוניים...ואיך אומרים? הרושם הראשוני זה בדרך כלל הרושם שנשאר לתמיד.

3. CHILL FACTOR
הסינגל השני מהאלבום, אני לא מבין מה הפריע לאטלניק שהם היו חייבים להשאיר את הדיסק בכספת.
בכל מקרה שיר מעולה עם עוד ביט מדהים.

4. A BETTER DAY
עכשיו כשאני שומע את השיר הזה אז אני נזכר ששמעתי אותו פעם באיזה אוסף שהיה לי של Buckwild(אז אני מניח שההפקה שלו...).
האמת חשבתי שהוא שיר טוב אבל לא התעמקתי אף פעם בשאלה מאיפה הוא בא. בכל מקרה לדעתי השיר הזה יותר טוב מ2 הקודמים אפילו, שיר מעולה!

5. CHRONICLE 2
סקיט...

6. BROKER THAN EVER
שיר מעניין ביותר על כסף מן הסתם, בדרך כלל ראפרים שרים ומתרברבים על כמה שהם עשירים ושהכיסים שלהם יותר גדולים מפאט ג'ו(טוב רק ראפר אחד אמר את זה...).
פה הם די מדברים על המחסור שלהם בכסף ואיך הם מחכים כבר לקבל את הצ'קים מהיפ הופ ואם לא אז בדרך אחרת. גם פה הביט מעולה שהופך את השיר לפשוט יצירה.

7. ILLUSTRATIONS
הלחישות המוזרות בתחילת השיר קצת מטרידות אותי אבל איך שהביט מתחיל די קל להיכנס עליו.
אומנם השיר לא טוב כמו הקודמים אבל עדין טוב מאוד!

8. GOD BLESS YOUR LIFE
הסינגל הראשון שראה הצלחה די טובה...לצעירינו זה לא סיפק את האנשים "הרעבים" ב Atlantic.
בכל מקרה שיר מעולה ואם אני לא טועה זאת הפקה של Buckwild.

9. LET EM KNOW
בינתיים זאת ההפקה הכי חלשה ששמעתי באלבום אבל עדין נשמעת טוב. זה פשוט מדהים אותי איך האלבום הזה לא ראה אור יום אבל מתעלה על הרבה אלבומים משנות התישעים שנחשבים לקלאסיקות.

10. CHRONICLE 3
עוד סקיט.

11. BARE ASSENTIALS
עד עכשיו לא היה אף נקודה חלשה באלבום ולפי הקצב ההיתקדמות אני לא חושב שתהיה אחת כזאת.

12. PLACE TO BE
בכל השירים עד עכשיו היה ליריקס ואחלה משחקי מילים אבל פה זה קופץ לפחות מדרגה אחת קדימה!
עוד שיר מעולה לאוסף!

13. ESCAPE THE FUNK
זה לא בין השירים הכי חזקים באלבום אבל בהחלט שיר טוב.

14. RECOGNIZE
פתיחה יחסית מוזרה לשיר שנקטעת ואז מתחיל ביט אחר לגמרי...בכל מקרה אחרי הקטע המוזר הזה השיר הופך למעולה.
הפלואו שלהם פה ממש בולט יותר מהשירים האחרים.

15. 22 YEAR
הנה השיר הכי מדובר באלבום ואני חייב לציין שאני מבין על מה כל הרעש. הביט פשוט נשמע נהדר שהופך את השיר לפשוט יצירה.

16. HYPNOTIC BLESSINGS
יחסית לכל השאר השיר הזה בעל קצב איטי מדי וקצת לא משתלב, לדעתי עד עכשיו זה השיר הכי חלש אבל עדין נשמע טוב.

17. BEYOND UNDERSTANDING
שיר מעולה לסגירה של האלבום(3 הבאים הם רק ביטים) אומנם הביט פה נשמע טיפה חלש לעומת האחרים אבל הפלואו המגניב של 2 החבר'ה מפצה על זה.

18. CHILL FACTOR INSTRUMENTAL
.....

19. GOD BLESS YOUR LIFE INSTRUMENTAL
....

20. HYPNOTIC BLESSINGS INSTRUMENTAL
...


מסקנה:
אני חושב שהאלבום הזה בקלות היה צריך לשבת ביחד עם Illmatic, Doe Or Die, The Infamous, Enter The Wu Tang וכל דומיו ששלטו בשנות 92-97.
לצערינו תעשיית ההיפ הופ לא שונה מכל תעשית מוזיקה אחרת והכסף הוא שמדבר, ולצערינו הם לא הצליחו לשכנע אף חברת תקליטים שהם שווים כסף. בכל מקרה אני ממליץ לקנות את האלבום הזה אם אתם גם אוהבים את התקופה הנהדרת הזאת.

אני נותן לאלבום 5 כוכבים(ולא אני לא מגזים בשום אופן!) ואני לא חושב שיש טעם לתת רשימה של שירים הכי חוץ מהסקיטים ושלושת האינסטרומנטלים כל השירים טובים אחד אחד.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה