יום שישי, 27 בפברואר 2009

Clipse - Hell Hath No Fury - 2006


Clipse - Hell Hath No Fury - 2006




בדרך כלל אחרי שאלבום הבכורה שלך מגיע לסטטוס זהב הלייבל שלך ממהר לשחרר אלבום נוסף שלך ולעשות עליך עוד כסף, אבל עם קליפס זה לא ממש המקרה. Jive החליטו לסגור בכספת שלהם את הגירסא המקורית של האלבום הזה בגלל שקליפס סירבו לשחק ע"פ החוקים.

האלבום הראשון של הקליפס הצליח יפה מאוד במכירות וגם אצל המבקרים והופק ע"י הנפטונס. באלבום הופיעו בעיקר סיפורים על מכירת קוקאין שמסופרים היטב וממש מעלים תמונה בראש וכמובן הרבה הומור. Jive היו מאוד שמחים לשלוח את 2 האחים לסטודיו שוב להקליט בישבילם עוד סיפורי קוקאין על ביטים של פארל.

אבל שני האחרים החליטו להיתפתח אומנותית והקליטו חומר שלא בדיוק סיפק את האנשים בלייבל שלהם ו Jive טענו שאין שם אף שיר שיתאים להיות סינגל וסגרו את כל מה שהוקלט בכספת שלהם.
הקלפיס לא הרימו ידיים והקימו הרכב בשם The Re-Up Gang ושיחררו סידרה של מיקסטייפים We Got It For Cheap והפכו ללהיט(או לפחות הצליחו לשמור על השם שלהם בחיים). כמחאה למה ש Jive עשו פארל לקח את כל הביטים שהכין בישביל האלבום של ג'אסטין טימברלייק ואמר שלא ירשה לשחרר אותם עד שהאלבום של קליפס ישוחרר.
נסיון הסחיטה של פארל לא הלך ובמקומו הביאו את טימבלנד להפיק את רוב האלבום וכך נוצר אחד האלבומים הכי מוכרים של אותה שנה Futuresex/Lovesounds.

בכל מקרה אחרי כמה התחלות כושלות ודחיות רבות הקליפס שיחררו בסופו של דבר את האלבום עם ביקורות מעולות אבל עם מכירות כמעט אפסיות(בערך 150 אלף עותקים בארה"ב). המכירות אולי באות בגלל קידום מכירות נמוך ואולי בגלל שהאלבום דלף כמעט חודש לפני שיצא לחנויות.

עכשיו אחרי הקישקוש המשעמם הזה שבטח גם לא קראתם נעבור לשירים:

1. WE GOT IT FOR CHEAP (INTRO) (FEAT SPANISH LEE)
השם לקוח כמובן מסידרת המיקסטייפים שלהם...בכל מקרה השיר לא הכי טוב ויחסית משעמם. לפחות זה לא סתם מונולוג משעמם.

2. MOMMA I'M SO SORRY
זה אוקורדיון מה שאני שומע בביט?? אני חייב לציין שזה מקורי מאוד מצדו של פארל להישתמש דווקא בכלי הזה בשיר היפ הופ ואני מוריד בפניו את הכובע.
בכללי זה שיר ממש טוב ואני חייב לציין שאני מאוד אוהב את הביט!

3. MR. ME TOO (FEAT PHARRELL WILLIAMS)
הסינגל הראשון שנשמע משעמם במיוחד. אני אוהב מאוד את הקונספט של השיר אבל בכל זאת הביט פה ממש משעמם.

4. WAMP WAMP (WHAT IT DO) (FEAT SLIM THUG)
הסינגל השני,
שמעתי שבשיר במקור הייתה אמורה להופיע פוקסי בראון עם אותו הליריקס בדיוק כמו של סלים טאג...מעניין.
היית רוצה לשמוע משהו כזה.
גם הביט הזה לא נשמע משהו, זה מה שקורה כשהלייבל שלך מתחיל להיתערב בפרוייקטים שלך.
הליריקס לעומת זאת בשיר מעניין למדי.

5. RIDE AROUND SHINING (FEAT AB-LIVA)
פארל עשה באמת עבודה טובה עם הביט פה, כל הכבוד לו!
לא יודע אם אמרתי את זה כבר אבל אני מת על המטאפורות של הקליפס...אני אתן דוגמא:
Winter through the summer (whaaat) care less what it cost me
While I'm shovelin the snow man call me frosty lova

6. DIRTY MONEY (FEAT PHARRELL WILLIAMS)
באופן מאוד מפתיע גם הביט הזה טוב מאוד!
עוד קצת סיפורי קוקאין מעורבבים עם המון הומור. שיר טוב!

7. HELLO NEW WORLD (FEAT PHARRELL WILLIAMS)
האמת רק כשקניתי את האלבום לא הקשבתי לשיר אף פעם בגלל הפתיחה המעצבנת של פארל...אחרי כמה פעמים החלטתי לחכות והפותעתי לגלות שלחוץ מהפזמון המעצבן השיר ממש טוב!

8. KEYS OPEN DOORS
אני חייב לציין שהשיר הזה ממש טוב! בפעמים הראשונות ששמעתי אותו הstory telling המעולה ממש שאב אותי לתוך השיר.
וכן גם פה עוד סופורי קוקאין.

9. AIN'T CHA (FEAT RE-UP GANG)
אחרי שיר כל כך טוב כמו הקודם זה הגיע כמו אגרוף לפנים. פשוט על הפנים מכל בחינה.

10. TRILL (FEAT PHARRELL WILLIAMS)
התקשורת הבריטית טוענת שזה השיר הכי טוב שהוקלט ע"י הקליפס אי פעם, אבל...הם גם טוענים שליל ווין בין הראפרים הכי טובים שחיים היום, אז תמנחשו עד כמה אני מאמין להם.
וכן גם השיר הזה על הפנים.

11. CHINESE NEW YEAR (FEAT ROSCOE P. COLDCHAIN & PHARRELL WILLIAMS)
זה שינוי מרענן אחרי 2 השירים הקודמים. הביט לא נישמע משהו אבל בכללי אחלה שיר.

12. NIGHTMARES (FEAT BILAL & PHARRELL WILLIAMS)
השיר היה יכול להיות טוב מאוד אם Bilal לא היה דופק אותו לחלוטין.
ומה הקטע שלו בלהגיד p-noid במקום paranoid? זה באמת תורם למשהו?
סיום די משעמם לאלבום.

מסקנה:
באלבום הזה יש כמה שירים ממש טובים ובאותו זמן כמה ממש גרועים לדעתי אז דעתי קצת חלוקה לגבי האלבום. אני חושב ששוה לקנות את האלבום בכל זאת. היה שווה את ה65 שקל שלי לדעתי.

אני אתן לאלבום 3.5 כוכבים והנה השירים הכי אהובים עלי:
Momma I'm So Sorry
Wamp Wamp (What It Do)
Ride Around Shining
Dirty Money
Hello New World
Keys Open Doors

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה