יום שישי, 27 בפברואר 2009

Scientifik - Criminal - 1994

Scientifik - Criminal - 1994



אתם בטח קוראים את השם של הראפר ושואלים: "מי??" ואני לא הולך לשקר לכם ולהגיד שאני יודע עליו פרטים כי גם בעיני הוא די תעלומה. מה שאני כן יודע שהוא היה ראפר שהיה פעיל בשנות 90-96 ולצערינו בשנת 96 הוא הלך לעולמו. הסיבות למוות שלו לא כל כך ברורות בגלל חוסר חשיפה, חלק טוענים שהוא נהרג בתאונת דרכים, חלק טוענים שהוא היתאבד, חלק טוענים נורה וחלק טוענים מסיבות אחרות אבל זה לא באמת ידוע לנו.

Scientifik שיחרר בסה"כ 2 אלבומים ואף אחד מהם לא באמת יצא בתקופת חייו. האלבום הראשון היה אמור להיות Criminal שהוקלט בישביל Mercury Records שפשט רגל במהרה הספיק לשחרר ממש קצת עותקים של האלבום והאלבום היתפשט במחתרת דרך קלטות ותקליטי וניל פיראטיים.
Traffic Entertainment וחבר טוב שלו Ed O.G לקחו לידיהם את החומרים שלו ושיחררו בשנת 2006 2 דיסקים שלו האחד Criminal והשני שהוא בעצם קלטת הדמו שלו The Most Blunted שהוקלט בסביבות שנת 92.

הסאונד של האלבום בדומה לרוב האלבומים של 93-96 הם בסאונד ה Boop Bap וההרדקור של ניו יורק. האלבום הופק ע"י: RZA, Buckwild, Diamond D, Edo. G ו Vinyl Reanimators.


1. LAWTOWN
אין פה שום אינטרו וטוב שכך!
הפקה מעולה של Ed O.G בסגנון ג'אז הופכת את השיר לממש יהלום. שיר ממש טוב לפתיחה.

2. I GOT PLANS (FEAT DIAMOND D)
Diamond D נשמע די טוב בשיר הזה אם כי לפעמים יש הרגשה שהוא ממציא חרוזים מאולצים לדוגמא:
I caught my girl cheating, so I beat her with a switch
Scientifik לעומת זאת נשמע מעולה בשיר הזה. אחלה שיר!

3. JUNGLES OF DA EAST
ניגוד מוחלט מהשיר הקודם עם ביט מאוד איטי אבל בהחלט טוב.
לא רע בכלל!

4. OVERNITE GANGSTA
לא הכי התלהבתי מהשיר הזה, בדומה להרבה שירים הוא מדבר על "גאגסטרים מזוייפים".
אם כי אני חייב לתת לו קרדיט על העלבונות המקוריים ובגלל זה אני חושב שהשיר יחסית קצר כי כבר התחילו להיגמר לו העלבונות.
בכללי שיר טוב.

5. YEAH DADDY
הביט של Diamond D נשמע ממש טוב פה ואם הפזמון לא היה כזה מעצבן אני חושב שהשיר הזה היה פשוט מעולה.

6. STILL AN HERB DEALER
כן זה מהשירים האלה שהמסר שלהם: "נכון שאני ראפר אבל כמשרה חלקית אני גם מוכר סמים בצומת" שנדרש מכל הרארפים שלא רוצים לאבד את הקרדיט שלהם מהרחוב.
אבל בכללי זה שיר טוב מאוד.
7. AS LONG AS YOU KNOW (FEAT ED O.G. & PRINCE RAKEEM)
אני מניח שהשיר הזה מאוד ישן מאוד אם Rza מצוין בקרדיטים כ Prince Rakeem(זה הכינוי הישן שלו לפני ימי הוו טאנג).
הביט הזה בכלל לא נשמע דומה לשום דבר קרוב לוו טאנג ואני חושב שפה הגדולה של RZA, הוא באמת יודע לגוון.
השיר הזה פשוט מעולה! אין לי מילים אחרות בשבילו.

8. FALLEN STAR
השיר הזה אומנם לא מתבלט במיוחד מהשירים האחרים לא מבחינת הביט ולא מהליריקס אבל עדין נשמע טוב.

9. DOWN LO HO
מאוד אהבתי את הביט הזה והשיר הזה הוא שיר בחורות די טיפוסי של ראפר ניו יורקי(לא להתבלבל עם שיר אהבה בשום אופן!).

10. CRIMINAL
יחסית לכל האלבום השיר הזה חלש אבל שלא תחשבו אחרת הוא עדין טוב. הסאמפל בהתחלה די מתאים אבל חוץ מזה אין לביט הזה יותר מדי להציעה.
בכל מקרה סגירה מעולה לאלבום.


מסקנה:
Criminal הוא מהאלבומים האלה שצריך להיות אצל כולם במגירה אבל אין אותו לאף אחד. אם קראתם את הסיקור מהתחלה עד הסוף שמתם לב שלא אמרתי מילה רעה אחת על האלבום וזה נדיר אצלי. הביטים פשוט יצירה באלבום הזה והכישרון של Scientifik ממש בולט פה ואני חושב שהוא ממומש בצורה טובה.
עוד דבר טוב(אומנם מישני) שאהבתי אצל האלבום זה שאין שום סקיטים ואינטרואים מעצבנים למיניהם, רק 35 דקות של מוזיקה טובה נטו!
האלבום עדין נמכר באמאזון ואם אתם באמת אוהבים את ההרדקור הניו יורקי אני ממליץ לכם להזמין את האלבום הזה לפני שיגמר!

אני אתן לו 5 כוכבים ואני לא אתן שירים הכי טובים כי בעיני כל השירים באמת טובים ואפילו מה שנחשב יחסית חלש בסטנדרטים של האלבום עדין נשמע טוב בכללי!

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה