יום שישי, 27 בפברואר 2009

Method Man - Tical - 1994

Method Man - Tical - 1994



אחרי שהאלבום הראשון של וו טאנג הצליח יפה והגיע למקום ראשון כמעט אצל כל מי שאהב היפ הופ באותה תקופה כל חברי ההרכב החליטו לפתח את קריירת הסולו שלהם גם. מטהוד מן שנחשב לחבר הכריזמטי בהרכב קיבל ראשון דיל מדאף ג'אם והתחיל להקליט את האלבום הראשון שלו, Tical.

האלבום הזה גם כן הופק במלואו ע"י RZA לא ממש בדומה לאלבומי סולו הבאים רובו נעשה ע"י מטהוד מן בלי יותר מדי אורחים. ההפקות באלבום אפילו יותר אפלות וקודרות מ Enter The Wu Tang ולא ממש מתאימות לכל אוזן לדעתי...אבל זאת רק דעתי.
האלבום כמובן היתקבל בברכה ע"י המבקרים ומכר מעל מליון עותקים בארה"ב והוא נחשב גם לאלבום הכי מצליח מבחינת מכירות וביקורות שמטהוד מן עשה.

1. TICAL
יש פתיחה די מוזרה לשיר ואפילו מעצבנת אבל כשמטהוד מן מתחיל להקריא את השורות שלו השיר דווקא הופך לטוב.

2. BISCUITS
חלק מהביטים(כולל זה) נישמעים כמו משהו שהולך לסרוט לך את המוח קצת...אתם תשפטו אם זה דבר טוב.
השיר הזה נשמע קצת כמו המשך לשיר הקודם.

3. BRING THE PAIN (FEAT BOOSTER)
הסינגל הראשון מהאלבום ואני חייב לציין שהשיר מעולה. הביט אולי נשמע קצת פשוט ולא ממש מרתק והפזמון די מעצבן אבל מטהוד מן ממש מתעלה על עצמו פה.

4. ALL I NEED
יש רמיקס לשיר עם ביט לרדיו ופזמון של מרי ג'י בלייג' שיצא כסינגל וזכה בגראמי במפתיע וגרם די הרבה מבוכה למטהוד מן. אני אישית מעדיף את הביט הזה שנשמע יותר קודר וטהוד מן עושה לבד את הפזמון ומראה לנו שהוא לא רק יודע לעשן ולקלל אלה גם יש לו קצת אהבה למין השני.

5. WHAT THE BLOOD CLOT
אני אוהב את השיר הזה מאוד, אני מאמין שהפלואו שלו פה מה שמושך אותי הכי הרבה כי הביט לא הכי טוב ששמעתי באלבום.

6. METH VS. CHEF (FEAT RAEKWON)
שיר מטורף פשוט! באותה תקופה כש Rae היה בשיא שלו ולפני שמטהוד מן היתמכר לרייטיג ומכירות שילוב של שניהם זה פשוט כמו למצוא פילפל ומלח ביחד על אותו שולחן.

7. SUB CRAZY
בחירה מאוד מעניינת של ביט...ניראה לי רק מטהוד מן יכול לעשות משהו כזה וזה ישמע טוב...ביט בלי טופים!
השיר טוב אבל אני חושב שהוא יחסית חלש לכל האלבום.

8. RELEASE YO' DELF (FEAT BLUE RASPBERRY)
והנה הסינגל השני שבניגוד לראשון פונה יותר לרדיו ומסמפל את השיר I Will Survive.
הביט קצת לא מסתדר עם כל השאר באלבום אבל די טוב ובכללי הייתי אומר שזה שיר מעולה.

9. P.L.O. STYLE (FEAT CARLTON FISK)
קצר ונחמד למרות שהביט די משעמם.

10. I GET MY THANG IN ACTION
שיר מעולה! הפלואו של מאטהוד מן פשוט מטורף פה!
ללא ספק אחד הטובים באלבום.

11. MR. SANDMAN (FEAT BLUE RASPBERRY, INSPECTAH DECK, THE RZA, STREETLIFE, & CARLTON FISK)
עוד שיר מטורף! Inspector Deck לדעתי עשה פה את העבודה הכי טובה אבל גם מאטהוד מן לא מאכזב.

12. STIMULATION (FEAT BLUE RASPBERRY)
אני לא יודע לגבי השיר הזה...לא ממש התחברתי עליו.

13. METHOD MAN (REMIX)
אותו רמיקס שהופיע באלבום של וו טאנג(במקרה וקניתם אותו מחוץ לארה"ב או הורדתם מהאינטרנט).
אז כמו שכבר נכתב בסיקור על האלבום של וו אני מעדיף את המקורי הרבה יותר.


מסקנה:
זה אלבום ממש טוב! אני מאוד מופתע שמטהוד מן בכלל הצליח לשחרר אלבום כזה תחת דאף ג'אם. האלבום לדעתי ממש לא מתאים לכל אחד, הביטים מאוד קודרים ואפלים והליריקס בערך אותו דבר כמו באלבום של וו טאנג...פה לא היה ממש שינוי(וזה דבר טוב כי אחר כך הוא הידרדר).
אז ללא ספק אם אתם אוהבים את הוו טאנג תיקנו את זה!

אני נותן לו 5 כוכבים והנה השירים שאהבתי הכי הרבה:
Bring The Pain
All I Need
What The Blood Clot
Meth Vs. Chef
Release Yo' Delf
I Get My Thang In Action
Mr. Sandman

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה