יום שבת, 28 בפברואר 2009

Mobb Deep - Murda Muzik - 1999


Mobb Deep - Murda Muzik - 1999




אחרי 2 אלבומים הוגדרו כקלאסיקות(למי שלא יודע על מה אני מדבר, The Infamous ו Hell On Earth) ומכרו מעל חצי מליון עותקים כל אחד ללא קידום מכירות ממשי. Loud Records אירגנו להם חוזה הפצה עם סוני וצ'ק גדול במיוחד על סך 5 מילון דולר.

מוב דיפ היתכננו להכין עוד אלבום קלאסי ואז כמו שקרה לנאס עם I Am הבוטלגרים(אלה שמוכרים דיסקים צרובים בתחנה המרכזית רק הגירסא האמריקאית) תקפו בכוח מלא והדליפו כחודשיים לפני היציאה של האלבום קרוב ל25 שירים.

הגירסא הלא מקורית דווקא קיבלה ביקורות טובות מאוד אבל הבעיה הייתה שכנראה אף אחד לא היה קונה את המקורי(רק מעריצים ממש שרופים אולי) אם היה להם היזדמנות לקנות את אותו הדיסק חודשיים לפני ב 3 דולר. כמובן שגם מוב דיפ רצו לעשות רווחים מהאלבום ולכן גם כן בדומה לנאס הם מיהרו לסטודיו ובזמן מאוד קצר הקליטו הרבה שירים חדשים ונתנו למעריצים סיבה טובה להוציא קצת יותר מ 3 דולר.

והפירוט...

1. INTRO
פעם ראשונה יש אינטרו באלבום של מוב דיפ...זה בטח לא סימן טוב.

2. STREETS RAISED ME(FEAT. CHINKY & BIG NOYD)
זה לא ביט שאני ציפיתי לו אחרי אלבום כמו Hell On Earth. זה ביט שיותר מתאים לאיזה שיר RNB.
לא התלהבתי משיר הפתיחה...

3. WHAT'S YOUR POISON(FEAT. CORMEGA)
הנה ביט שכן ציפיתי לו...עוד ביט אפל וקודר של Havoc. פרודיג'י באופן מפתיע נשמע יחסית חלש פה וHAV וקורמגה נישמעים הרבה יותר טוב ממנו.

4. SPREAD LOVE
עוד ביט שקצת מוזר לשמוע מ Havoc אבל בכללי ביט די טוב. השיר עצמו לא משהו מיוחד אבל מאוד אהבתי את הפזמון.

5. LET A HO BE A HO
שיר סולו של HAV.
הביט פה לא הכי טוב, אומנם הוא קודר כמו רוב הביטים שלו אבל זה לא נשמע טוב.
HAV נשמע ממש משעמם לדעתי...בדרך כלל כשאני שומע את האלבום אני מדלג על השיר הזה ישר.

6. I'M GOING OUT(FEAT. LIL CEASE)
לדעתי זאת לא ממש בחירה טובה של אורח לאלבום של מוב דיפ...הם פשוט לא מתאימים.
אבל בכל מקרה השיר נשמע בסדר גמור.

7. ALLUSTRIOUS
הביט נשמע בסדר אבל עד עכשיו בביטים(שכולם של HAV) היה חסר לי המכונת נטופים החזקה והלולאות הפסתר, אני מבין את הקטע שכל אמן מתפתח אבל זה לדעתי לא היתפתחות לצד הטוב.
בכללי השיר נשמע טוב!

8. ADRENALINE
מה שכתבתי לגבי הביט בשיר הקודם נוגע גם לשיר הזה.
השיר עצמו נשמע בסדר אבל הנושא שלו די מאוס כבר.

9. WHERE YA FROM (FEAT 8-BALL)
אורח קצת מוזר לצמד מניו יורק אבל לא בהכרח זה רע.
8 ball נשמע טוב בשיר הזה וכך גם שני החבר'ה מניו יורק.
בכללי שיר טוב מאוד!

10. QUIET STORM
יש לי רק מילה אחת לתאר את השיר הזה: Wow!!
זה אחד השירים האהובים עלי של מוב דיפ.
פרודיג'י מראה לכולם שאולי הכישרון שלו לא נעלם עדין.
והנה הלולאות הפסנתר והטופים שדיברתי עליהם...

11. WHERE YA HEART AT
הנה עוד שיר טוב. אם כי שוב הביט נשמע ממש לא ביט של מוב דיפ ושל HAV.

12. NOYD INTERLUDE
זה היה ממש אבל ממש מיותר!

13. CAN'T FUCK WIT (FEAT RAEKWON)
הביט נשמע לכ כך על הפנים וכל כך לא מתאים לHAV לעשות משהו כזה...
למרות שאני אוהב כשמוב דיפ וו טאנג עובדים ביחד השיר הזה נשמע בגרוע מאוד.

14. THUG MUZIK (FEAT INFAMOUS MOBB & CHINKY)
ההפקה הראשונה של אלקמיסט בישביל מוב דיפ שהתחילה מערכת יחסים ארוכת טווח.
ופה לראשונה מופיע ההרכב Infamous Mobb.
הביט ממש טוב פה אבל הליריקס על הפנים...

15. MURDA MUZIK
ועוד שיר עם ביט גרוע וליריקס משעמם...האלבום מדרדר משיר לשיר.

16. THE REALEST (FEAT KOOL G RAP)
עוד ביט של אלקמיסט...אבל הפעם הרבה פחות טוב מהקודם. בכל מקרה ביט נחמד מאוד.
קול ג'י ראפ עושה את השיר הזה ללא ספק. שני החבר'ה האחרים נשמעים בסדר.

17. U.S.A. (AIIGHT THEN)
שיר מסיבות שלא כל כך טיפוסי למוב דיפ אם כי דווקא זה נשמע טוב.
מוב דיפ אתם לא אמורים לשדוד ולירות באנשים במקום לרקוד באיזה מסיבה..?

18. IT'S MINE (FEAT NAS)
את השיר הזה אהבתי בגלל הסאמפל של סקרארפייס בעיקרון.
מה שהצחיק אותי בשיר זה הפזמון שנאס שר...הוא נשמע כמו בשיר הזה של ברנדי The Boy Is Mine.

19. QUIET STORM (REMIX) (FEAT LIL' KIM)
אותו ביט רק ליריקס שונה וגם בית של HAV וליל קים.
אני לא כל כך אוהב את השיר הזה ומעדיף את המקורי בהרבה.

מסקנה:
עוד אחד מהאלבומים האלה שהאמנים נאלצו לשנות ברגע האחרון בגלל שהבוטלגרים רצו לעשות קצת כסף. כאחד ששמע את הגירסא המקורית(היה לי אותה במחשב לפני כמה שנים, אם אני אמצא אותה שוב אני הולך להעלות אותה כמובן!) אני חייב להגיד שהיא הרבה יותר טובה!
Hav לדעתי ירד מדרגה למטה כמפיק ופרודיג'י...מה קרה לו לעזאזל???
אני מציע לכולכם להוריד את האלבום, לשמוע את השירים הטובים ולא לבזבז עליו כסף מיותר.

הציון שלי בישבילו: 3 כוכבים

השירים הטובים:
What's Ya Poison
I'm Going Out
Allustrious
Where Ya From
Quiet Storm
Where Ya Heart At
The Realest
It's Mine

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה